• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 8 مرداد 1397
کد مطلب : 25000
+
-

کشف 2 پوست یوزپلنگ در باغ‌وحش مشهد

پس از کشف 7تخته پوست و 4جمجمه ببر در باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد که طی روزهای گذشته صدرنشین اخبار محیط‌زیست شده بود، روز گذشته معاون اجتماعی دادستان مشهد از کشف 2تخته پوست یوزپلنگ در بازرسی کارشناسان از باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد خبر داد.

محمد بخشی‌محبی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر، تصریح کرد: پس از کشف 7تخته پوست و 4جمجمه ببر در باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد در روزهای گذشته، دیروز کارشناسان خبره‌ای برای بازرسی به باغ‌وحش مشهد اعزام شده و در بازرسی‌های خود از داخل یکی از انبارهای باغ‌وحش 2تخته دیگر از پوست یوزپلنگ کشف کردند.

وی یادآور شد: پیش از این 4جمجمه ببر نیز در آن باغ‌وحش کشف شده بود که طبق گزارش کارشناسان بعضی از این جمجمه‌ها تازه هستند و حشرات همچنان در اطراف آنها بوده و دندان‌های نیش آنها به‌گونه‌ای است که نشان می‌دهد سن ببرها جوان بوده است.

بخشی‌محبی افزود: کارشناسان دامپزشکی نیز به محل اعزام شدند و در گزارش آنها آمده که شرایط بهداشتی باغ‌وحش برای نگهداری حیوانات مناسب نیست و حتی داروهایی که چندین سال قبل تاریخ آنها منقضی شده است نیز از این باغ‌وحش کشف شد.

 معاون اجتماعی دادستان مشهد پیش از این نیز در پی گزارش‌هایی از مرگ 8قلاده ببر در باغ‌وحش مشهد از کشف 7تخته پوست و 4جمجمه ببر در این باغ‌وحش خبر داده بود که واکنش محیط‌زیست را درپی داشت، مسئولان محیط‌زیست در واکنش به این اخبار، مرگ این ببرها را طبیعی و مربوط به گذشته اعلام کردند.

اظهارات متفاوت مسئولان محیط زیست طی روزهای اخیر درباره اتفاقات ناگوار باغ‌وحش مشهد به ابهامات پرونده باغ‌وحش مشهد دامن زده است. به‌نظر می‌رسد وقت آن رسیده که مسئولان ذیربط با شفاف‌سازی به ابهامات موجود پایان دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید