مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین: نوسازی ناوگان حملونقل شهری از وظایف شهرداری است که در یک دوره چندساله خیلی جدی گرفته نشده است. رونمایی از بسته حملونقل برقی شهرداری قدم اول است و همانطور که اعلام شده اعداد به این تعداد محدود نیست و این روند ادامه دارد. البته این حرکت از 3منظر دارای امتیاز است؛ منظر اول امتیازی است که در راستای نوسازی ناوگان است. امتیاز دوم را میتوان حرکت ناوگان عمومی شهر به سمت وسایلی بدون آلایندگی دانست. نکته سوم این رویداد حاصل روابط ایران و چین است که براساس سند همکاریهای ۲۵ ساله انجام میشود.
درواقع این تقریبا نخستین نمود همکاری ایران و چین است که مردم میتوانند در زندگی خود حس کنند؛ البته تضمین نمیشود که هیچ حرکتی بیعیب باشد، اما این اقدام مدیریت شهری نمره قابلقبول و بالایی میگیرد. شاید بشود شهرداری را از منظرهایی نقد کنیم، اما به این حرکت نقدی وارد نیست؛ گرچه متأسفانه نگاههای سیاسی و جناحبندیها باعث میشود به جای بررسی عملکرد دسته و جناج بررسی شود. نتیجه این نوع نگاه تبدیل خرید وسایل نقلیه عمومی از چین به یک پروژه جنجالی است که باعث شد سؤال و ابهام بهدنبال داشته باشد. البته با استفاده مردم از این وسایل ابهاماتی که وجهه سیاسی داشت کمرنگ خواهد شد. قاعدتا در زمان تحریم اگر قرار است که با چین هر نوع خرید و معامله بزرگی داشته باشیم باید یک محرمانگی بر آن حاکم باشد. البته منتقدان خود این را میدانند، اما چون نیت سیاسی دارند به این اقدام میپردازند.
دو شنبه 6 اسفند 1403
کد مطلب :
249687
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/0g1lK
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved