• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 6 دی 1396
کد مطلب : 2468
+
-

قول وزارت بهداشت برای پرونده الکترونیک

قول وزارت بهداشت برای پرونده الکترونیک

علی نوبخت، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

معاون بهداشت وزارت بهداشت قول مساعد داد که تا پایان سال1397سامانه پرونده الکترونیک سلامت را برای آحاد جامعه کشور اجرایی خواهد کرد. به سبب اهمیت مسائل بهداشتی برای صرفه‌جویی در منابع و رعایت قانون باید به‌دنبال اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده باشیم.

نظم و نسخ، رعایت قانون و صرفه‌جویی در منابع با اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده تحقق می‌یابد. تأمین منابع بخش سلامت به مقوله‌هایی مانند هدفمندی یارانه‌ها متصل است و گاهی اوقات تحقق پیدا نکرده و به‌گونه‌ای منابع این حوزه پایدار نیست بنابراین به‌دنبال پایدار شدن منابع وزارت بهداشت هستیم. میزان نیاز و دخل و خرج وزارت بهداشت را از معاون توسعه منابع این دستگاه گرفته‌ایم.

از سویی از سازمان برنامه و بودجه نیز اقداماتی در جهت خواست وزارت بهداشت را تقاضا کرده‌ایم و سپس کمیسیون بهداشت وارد عمل می‌شود زیرا منابع درخواستی باید با هم تناسب لازم را داشته باشد. در مورد اجرای این مقوله یعنی در اصل سطح‌بندی خدمات با معاون وزارت بهداشت به تفاهم رسیدیم و برای منابع اجرای آن نیز ما قول دادیم که اگر با کسری بودجه مواجه شوند حمایت لازم را از آنها داشته باشیم. (ایرنا)

این خبر را به اشتراک بگذارید