• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 6 مرداد 1397
کد مطلب : 24590
+
-

جنجال 3‌قرارداد عجیب در استقلال

جنجال 3‌قرارداد عجیب در استقلال

دیروز سه داستان از جزییات توافق باشگاه استقلال با بازیکنانش منتشر شد که به‌نوعی نشان‌دهنده بی‌کفایتی مدیران این باشگاه در دوره‌های مختلف بوده است. از علی فتح‌الله‌زاده که این روزها با استفاده از فراموش‌کاری هواداران، بدون آنکه نگران تبعات زیانبارش در گذشته باشد، ردای ناجی استقلال به‌تن کرده است تا رضا افتخاری که شب استعفایش قیافه حق به‌جانب گرفت و گفت منتقدانش را نمی‌بخشد. 

    داستان اول: تیام
وعده وعیدها درباره توافق با مامه‌تیام و سرور جپاروف، توخالی از آب درآمد. جپاروف قراردادش تمام شده بود و شرایط استقلال برای بستن قرارداد جدید را نپذیرفت. تیام هم به این نتیجه رسید که می‌تواند به بندهایی از قراردادش استناد و بدون نگرانی از شکایت باشگاه استقلال، تیمش را عوض کند. مدیران استقلال مدعی‌اند که حق با آنهاست و اگر شکایت کنند، فیفا به نفع آنها رای می‌دهد. آنها در ماجرای مجید حسینی هم ادعای مشابهی می‌کنند. حسینی هم البته ظاهرا نگران این ادعاها نیست و تیم جدیدش را انتخاب کرده.

همزمان با این اتفاقات، دیروز محمد نوری‌فر، مدیر سابق روابط عمومی باشگاه استقلال، در کانال تلگرامی‌اش متنی منتشر کرد با تیتر« پشت پرده بند‌های تکان‌دهنده قرارداد تیام» طبق ادعای نوری‌فر، در قرارداد باشگاه استقلال و تیام 3 بند فسخ وجود داشته:  
   جدایی در صورت پرداخت ۲۰۰ هزار دلار در انتهای فصل 97-96
   جدایی در صورت تغییر سرمربی در پایان فصل 97-96
   در صورتی که تیام پیشنهادی زیر ۴۰۰ هزار دلار داشته باشد، می‌تواند بدون پرداخت هیچ مبلغی در پایان نیم‌فصل دوم 97-96 از استقلال جدا شود!

در ادامه این مطلب آمده است:« بندهای ترکمنچای هنوز تمام نشده. تیام بابت نیم‌فصل گذشته ۳۶۰ هزار دلار از استقلال گرفته. مبلغ قرارداد مشروط او برای فصل بعد ۶۰۰ هزار دلار است اما این قرارداد هر ۶ ماه یک‌بار باید تمدید ‌شود! 

یعنی اگر همین حالا تیام به استقلال برگردد، همه این ماجراهای ملال‌آور در تعطیلات نیم‌فصل جدید تکرار خواهد شد و دوباره استقلال باید با تیام به توافق برسد! بلافاصله بعد از پایان فصل گذشته، تیام برای عقد قرارداد با یک باشگاه کویتی به این کشور رفت. این اتفاق چند روزی به اخبار مهم رسانه‌های ایرانی تبدیل شد اما بعد از یک هفته خبر رسید که تیام در تست پزشکی باشگاه کویتی قبول نشده! به نقل از یک منبع آگاه شنیده می‌شود تیام به باشگاه مورد نظر پیشنهاد داده بود که ۳۹۹ هزار دلار (زیر ۴۰۰ هزار دلار) با او قرارداد رسمی امضا کنند و باقی مبلغ قراردادش را به‌روش دیگری در اختیار او قرار دهند تا او بتواند بدون پرداخت پول به استقلال از ایران برود اما باشگاه کویتی در نهایت این پیشنهاد را نپذیرفت.»
طبق این گزارش درحال حاضر مهاجم سنگالی نمی‌خواهد نام باشگاه جدیدش را اعلام کند. او فقط قصد دارد ۲۰۰ هزار دلار به استقلال پرداخت کند و طبق روال قانونی از جمع آبی‌های پایتخت جدا شود اما باشگاه استقلال می‌گوید که همه بندهای قرارداد تیام تا انتهای فصل گذشته اعتبار داشته و حالا این زمان گذشته است.

    داستان دوم: نورافکن
امیرحسین فتحی، سرپرست باشگاه استقلال در برنامه تلویزیونی «ورزشگاه» در توصیف قرارداد امید نورافکن با این باشگاه، گفت:«از این پس قراردادها به‌شکل شفاف در سایت باشگاه منتشر خواهد شد و این‌گونه نیست که بازیکنی مثل آقای نورافکن که در تمام رده‌های پایه برای استقلال توپ زده با پرداخت 50 هزار دلار به‌راحتی از جمع ما جدا شود چرا که این موضوع بیشتر شبیه یک شوخی و جوک است. می‌خواهیم شرایط به‌گونه‌ای شود که حق باشگاه و بازیکن به‌خوبی رعایت شود.»  قضاوت درباره ادعای شفافیت آقای فتحی و درایت او و همکارانش در صیانت از حقوق باشگاه استقلال بماند برای آینده.

    داستان سوم: تیموریان
دیروز تصویری از حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پرونده تیموریان و باشگاه استقلال منتشر شد. طبق این حکم، استقلال باید 640 میلیون تومان از طلب آندرانیک تیموریان را در فصل 93-92 بپردازد. نکته ماجرا اما چیز دیگری بود. در این حکم به‌صراحت آمده بود که آن سال باشگاه استقلال با تیموریان برای یک فصل بازی قرارداد 2 میلیارد و 350 میلیون تومانی بسته. 2 میلیارد و 350 میلیون تومان همین حالا هم رقم زیادی است، چه برسد به 5 سال پیش. کسی یادش هست مدیران استقلال در اسناد رسمی که منتشر کردند، جلوی اسم تیموریان چه رقمی نوشته بودند؟ چقدر کمتر از رقمی که امروز فاش شده؟ تکلیف مالیات مابه‌التفاوت این دو رقم چه می‌شود؟ 

این خبر را به اشتراک بگذارید