• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 3 مرداد 1397
کد مطلب : 24380
+
-

پنج ضربه لحظه آخری

پنج ضربه لحظه آخری

ما ایرانی‌ها مردمی احساساتی هستیم و درست به همین دلیل وقتی رضا افتخاری بعد از استعفایش از باشگاه استقلال در محاصره خبرنگاران زیر گریه زد، خیلی از هواداران اشتباهات او را از یاد بردند. این در حالی است که برخی شاهکارهای افتخاری را واقعا نمی‌شود فراموش کرد. یادمان باشد او مدیری بود که اوایل کارش می‌گفت: «هر وقت من برای دیدن بازی استقلال به استادیوم می‌آیم، ما برنده می‌شویم.» و بعدتر در کمال شگفتی مدعی شد: «شفر گفته اگر من بروم، او هم از استقلال جدا می‌شود!» به هر حال معایب مدیریت افتخاری حتی در روزهای خداحافظی او هم به این باشگاه صدمه زد. این پنج لطمه لحظه آخری افتخاری به استقلال را بخوانید. 

  فشار روانی شدید 
افتخاری می‌توانست بی‌سروصدا از استقلال برود، اما او ترجیح داد برای دفاع از اعتبار خودش برخی اسرار مگوی باشگاه را فاش کند؛ آنچه ممکن است در آینده به‌ضرر آبی‌ها تمام شود. مثلا افتخاری مدعی شده تیام برای تمدید قرارداد شروط زیادی داشته که یکی از آنها دریافت یک قسط 500 هزار دلاری نقد در ابتدای راه بوده. او همچنین در مورد جپاروف هم گفته بود این بازیکن خواهان دستمزد 400 هزار دلاری است. افتخاری در اوج عصبانیت پرده از راز قرارداد یک‌میلیون دلاری شفر هم برداشت. حالا او می‌رود و فشار روانی برای مدیر بعدی می‌ماند. اگر فتحی بتواند تیام و جپاروف را برای تمدید راضی کند، دائما در مورد رقم پرداختی به این دو بازیکن صحبت خواهد شد و اگر شفر چهار تا نتیجه ضعیف بگیرد، بحث قرارداد گرانقیمت او سوژه مطالب انتقادی رسانه‌ها می‌شود.

  مسئله وریا غفوری
تا زمانی که افتخاری مدیرعامل استقلال بود، از میان برنامه‌های نقل‌وانتقالاتی مهم این باشگاه فقط قرارداد وریا غفوری تمدید شد. بعد از مدت کوتاهی اما روشن شد که این پروژه هم به‌طور دقیق و حساب‌شده پیش نرفته؛ چه اینکه وریا در زمان وعده داده شده از سوی افتخاری به پولش نرسید و توافق او با استقلال در خطر لغو قرار گرفت. برهمین اساس غفوری اردوی ترکیه را نیمه‌کاره گذاشت و در تهران هم حداقل تا صبح دوشنبه در تمرینات حاضر نشده است. در حال حاضر شکل ناقص توافق با او به مشکلی برای مدیریت جدید باشگاه استقلال تبدیل شده و حتی خطر جدایی این بازیکن هم وجود دارد.

  فشار روی کاپیتان دوم
افتخاری برای تبرئه خودش از ماجرای جدایی امید ابراهیمی، توضیحاتی در این زمینه ارائه داد که پای خسرو حیدری را هم وسط کشید. مدیرعامل مستعفی استقلال داستان جدایی امید را طوری تعریف کرد که به‌نظر می‌رسید خسرو هم در این داستان همدست او بوده و کمک کرده تا باجناقش راحت‌تر استقلالی‌ها را بپیچاند. این مسئله قطعا در طول فصل فشار کاذبی روی دوش کاپیتان دوم استقلال به‌وجود خواهد آورد.

  ماجرای مجید حسینی
اگرچه دیگر دل مجید حسینی با استقلال نیست و او با همه وجود به دنبال جدایی است، اما یک عامل تعیین‌کننده در مورد سرنوشت این مدافع جوان و ملی‌پوش، می‌توانست «زمان» باشد که توسط افتخاری از دست رفت. مذاکرات حسینی و افتخاری در روزهای کلیدی بعد از جام‌جهانی به نتیجه نرسید و تغییر مدیریت در استقلال زمانی اتفاق افتاد که حسینی به یک‌قدمی ترابزون رسیده بود.

  سوژه کری‌خوانی برای حریف
در سال‌های اخیر دامنه کری‌خوانی هواداران پرسپولیس و استقلال برای هم، به‌میزان کمک‌های نقدی آنها به تیم‌های محبوب‌شان هم کشیده شده است. در این سال‌ها هر دو باشگاه برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی هواداران‌شان شماره حساب اعلام کرده‌اند و حالا رضا افتخاری بعد از استعفا از استقلال رسما اعلام کرده میزان کمک‌های نقدی هواداران این تیم به 10 میلیون تومان هم نرسیده! همین مسئله در چند روز گذشته سوژه کری‌خوانی هواداران رقیب شده که این روند قطعا در آینده هم ادامه خواهد داشت. هواداران پرسپولیس سال گذشته در دو مقطع، بیش از یک‌میلیارد تومان به این باشگاه کمک کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید