• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 3 مرداد 1397
کد مطلب : 24377
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ZpK6
+
-

شوک به مهرزاد

شوک به مهرزاد

این یک هشدار است؛ هادی رضایی پیش از این هم در مسابقات لیگ جهانی والیبال نشسته در  تبریز به خبرنگار همشهری ورزشی گفته بود که «مهرزاد باید در قالب تیم مورد توجه قرار بگیرد نه بیشتر و نه کمتر.» خود مهرزاد هم از اینکه در این مسابقات نتوانسته آن‌طور که باید باشد ناراضی بود. می‌گفت باید بهتر شوم. حالا اما پس از قهرمانی تیم‌ملی والیبال نشسته در جام‌جهانی هلند آن هم دو ماه مانده به مسابقات پاراآسیایی، هادی رضایی، سرمربی تیم شوک را به مهرزاد می‌زند. تصمیمی که گرچه یک «اگر» دارد اما می‌تواند او  را از حضور در مسابقات جاکارتا محروم کند.

مرتضی مهرزاد یکی از ستاره‌های درخشان ورزش ایران است و خیلی در مسابقات بین‌المللی او را می‎شناسند. بازیکن ۲۴۶ سانتیمتری که به بلند قدترین مرد ایران مشهور است و البته مشکلات حرکتی زیادی دارد. ستاره‌بخت مرتضی مهرزاد از یک برنامه تلویزیونی روشن شد. وقتی در آن برنامه تلویزیونی  از او پرسیده شد که چه آرزویی دارد، گفت که دوست دارد علی کریمی را ببیند و ورزش کند. خیلی‌ها آن شب او را دیدند و شاید از آرزوی ساده و صمیمی‌اش خندیدند اما این شروع تازه‌ای برای مرتضی بود چه آنکه  سرمربی تیم‌ملی هادی رضایی که این برنامه را دیده بود فکر کرد با این قد و بالا مرتضی مهرزاد می‌تواند بازیکن خوبی برای والیبال نشسته باشد. هادی رضایی درست تشخیص داده بود و مرتضی در لیگ والیبال معلولان با تیم ثامن قهرمان شد و بعد در اولین حضور مهم  بین‌المللی‌اش قهرمان پارالمپیک والیبال نشسته ایران را که در لندن به بوسنی داده شده بود را در ریودوژانیرو پس گرفت. از آن روز به بعد مرتضی جزو جدا نشدنی تیم‌ملی والیبال نشسته و در بسیاری از مسابقات برای تیم‌ملی هم تعیین‌کننده بود. مهرزاد هم می‌توانست نتیجه را به‌نفع تیم ایران کند و هم هواداران روی سکوهای ورزشگاه را با خود به‌همراه داشت. با این حال به‌نظر می‌رسد که هادی رضایی فکرهایی در سر دارد.

او در مورد افت مرتضی مهرزاد به مهر می‌گوید:«به نسبت لیگ جهانی، شرایط مهرزاد بد نبود. بهتر شده بود اما باید بهتر از این هم شود. مهرزاد برای لیگ جهانی تمرین خوبی نداشت و به‌همین دلیل تا پای کنار گذاشتن او از ترکیب تیم هم پیش رفتم، حالا هم باید تلاش بیشتری داشته باشد برای آنکه ماندگار شود.هیچ زمان و در هیچ مقطعی بازیکن‌سالار نبوده‌ام حتی اگر قهرمانی تیمم در خطر باشد. مهرزاد هنوز به‌اوج نرسیده و با شرایطی که دارد حتی بعید نیست که او را از ترکیب تیم برای بازی‌های پاراآسیایی کنار بگذارم. او و دیگر بازیکنان باید در بهترین شرایط تمرینی و آمادگی حضور داشته باشند تا در ترکیب تیم منتخب قرار بگیرند.»

مرتضی مهرزاد حالا در برزخ به‌سر می‌برد چه آنکه کسی که روزی در تلویزیون او را دید و کشفش کرد حالا ناراضی است و همین می‌تواند یک شوک بزرگ به او بزند تا شاید خودش را آماده‌تر نشان دهد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید