• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 2 مرداد 1397
کد مطلب : 24300
+
-

بهبود آب آبادان

 سعاد سودانی‌زاده
آبادان - خبرنگار

با گذشت روزها از وعده مسئولان، بسیاری از شهروندان ساکن روستاهای آبادان همچنان از کیفیت آب این شهر راضی نیستند و برای مصرف آشامیدنی آب می‌خرند. حالا فرماندار ویژه آبادان می‌گوید با بهره‌برداری از طرح جامع آب‌رسانی تصفیه‌خانه ثامن‌الائمه (ع) آبادان بخشی از آب آشامیدنی مصرفی مردم این شهرستان و روستای چوئبده و اروندکنار تامین شده است و قطعی آب به حداقل می‌رسد.

عزیزالله شهبازی به همشهری می‌گوید: طرح جامع آب‌رسانی تصفیه‌خانه ثامن‌الائمه (ع) با هدف افزایش آب‌رسانی در شبکه‌های کم‌فشار شهری و روستایی به بهره‌برداری رسیده است و روزانه 100 هزار مترمکعب آب شیرین تولید می‌کند. اما این طرح قطعا پاسخگوی همه روستاهای شهرستان نیست و فعلا آب بخشی از شهر آبادان و روستاهای چوئبده و اروندکنار را تامین می‌کند.  وی می‌افزاید: 50 مخزن هزار لیتری هم در 25 روستای شهرستان نصب شده است تا آب شیرین ساکنان آن‌ها را تامین کند.

با همکاری بنیاد برکت هم به‌زودی 25 مخزن 100 لیتری به بخش‌های روستایی آبادان افزوده می‌شود.  وی همچنین با تاکید بر ضرورت تامین آب روستایی در مناطق کم‌برخوردار آبادان اظهار می‌کند: کلنگ تاسیس سیستم تصفیه آب در شهرستان چوئبده هم زده شده است و با تامین اعتبار 100 میلیارد ریالی آن، طی 10 ماه آینده مردم شهرستان چوئبده هم می‌توانند از آب آشامیدنی شیرین بهره‌مند شوند. این طرح با هدف تامین 9 هزار مترمکعب آب شیرین اجرا می‌شود. شهبازی به نکته دیگری هم اشاره می‌کند و آن سهم روستاها از طرح آب‌رسانی غدیر است. وی در این باره می‌گوید: در یک برنامه زمان‌بندی روستاها روزانه 6 ساعت آب شیرین از طرح غدیر دریافت می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید