• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 31 تیر 1397
کد مطلب : 23949
+
-

سفیر آمریکا در اتریش:

ترامپ، همچنان از مذاکره با ایران استقبال می‌کند

ترامپ، همچنان از مذاکره با ایران استقبال می‌کند

ترور تراینا، سفیر جدید آمریکا در اتریش، 2روز پیش در گفت‌وگو با نشریه دی‌پرس، از علاقه‌مندی دونالد ترامپ برای برقراری دیالوگ با ایران خبر داده است. تراینا در گفت‌وگوی خود با این نشریه اتریشی، درباره مسائل مختلفی ازجمله روابط آمریکا با ناتو صحبت کرده و در بخشی از گفت‌وگوهایش، اعلام کرد که رئیس‌جمهور کشورش، ‌همچنان از دیالوگ با ایران استقبال می‌کند. او در این گفت‌وگو، همچنین به حضور شرکت‌های اتریشی در ایران پرداخته و گفته است: افزایش تجارت اتریش و آمریکا، می‌تواند عدم‌حضور این شرکت‌ها در بازار ایران را جبران کند. تراینا که 3 ماه پیش  کارش را رسما به‌عنوان سفیر آمریکا در وین شروع کرده، از کارآفرینان سرشناس حوزه آی‌تی در آمریکا به شمار می‌رود. او در‌ماه ژانویه از سوی ترامپ به عنوان نامزد پست سفارت آمریکا در وین معرفی شد. بخشی از این‌گفت‌وگو را می‌‌خوانید.

 اتریش، روابط خوبی با ایران دارد، درحالی‌که دولت آمریکا رویه سرسختانه‌ای نسبت به ایران دارد و به این کشور فشار زیادی وارد می‌کند. اخیرا هم رئیس‌جمهور ایران، حسن روحانی، در وین بود. این موضوع شما را ناراحت نمی‌کند؟
 توافق هسته‌ای به جلوگیری از تولید سلاح هسته‌ای و در پیش گرفتن سیاست‌های میانه‌روانه در ایران گره خورده است اما در نهایت، وضعیت در سال‌های اخیر حتی بدتر هم شده است. آخرین نمونه، ‌مسئله دیپلمات ایرانی در وین است که در یک نقشه تروریستی در پاریس درگیر بود.  رئیس‌جمهور ترامپ یک سال و نیم قبل از تصمیم‌گیری برای پایان دادن به این توافق امکان مذاکره را مطرح کرد. حتی همین حالا هم او از مذاکره با ایران استقبال خواهد کرد.

 با این حال، شرکت‌های اتریشی نگران این هستند که به‌خاطر سرمایه‌گذاری‌های خود در ایران، توسط آمریکا مجازات شوند. به این شرکت‌ها چه می‌گویید؟
همه شرکت‌ها همیشه می‌دانستند که تجارت در ایران ریسک‌های زیادی دارد. فرصت‌های اقتصادی در ایران بسیار کم است. در مقابل، آمریکا دومین خریدار بزرگ محصولات اتریشی در سراسر جهان است. افزایش هر چند کوچک تجارت با آمریکا، از تمام تجارت با ایران ارزش بیشتری دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید