• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 31 تیر 1397
کد مطلب : 23943
+
-

در شهر

کافه کتاب‌های محلی تهران راه‌اندازی می‌شوند

کافه‌های کتاب و کتابخانه‌های محلی تهران راه‌اندازی و تقویت می‌شوند. ولی‌الله شجاع‌پوریان، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران که در قالب طرح بازدید، ارزیابی و هم‌اندیشی حوزه اجتماعی و فرهنگی مناطق 22گانه از منطقه 2بازدید می‌کرد، ضمن اعلام این خبر به همشهری، گفت: بناداریم به جای برگزاری جشنواره‌های فصلی، سرمایه‌گذاری ماندگار انجام دهیم. به‌عنوان مثال با راه‌اندازی کافه‌های کتاب، کتابخانه‌های محلی را تقویت کنیم تا ضمن انجام اقدامات ماندگار، ضریب کتابخوانی مردم را افزایش دهیم. شجاع‌پوریان، افزایش سرانه کتابخانه‌های عمومی شهر، استفاده از فضاهای فرهنگی، وارد عمل کردن NGO‌‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان را از دیگر برنامه‌ها و سیاست‌های جدید برشمرد و افزود: در این راستا با تولید سرمایه، باید کارهای اصولی، اساسی و ماندگار را در سطح شهر رقم بزنیم. خبر دیگر این بازدید، ایجاد رینگ گردشگری در منطقه2 بود. با توجه به ارزیابی‌های صورت‌گرفته، براساس جاذبه‌های گردشگری موجود در منطقه2، ایجاد رینگ گردشگری در این منطقه ضروری به‌نظر می‌رسد.

100روز هوای خوب تهران در سال 97

شمار روزهای استاندارد در هوای سال97 تهران به عدد 100رسید. از ابتدای سال‌جاری تاکنون هوا 8روز پاک و 92روز سالم بوده است. به‌گزارش همشهری، در عین حال هوا 23روز ناسالم برای گروه‌های حساس شد اما هیچ روز ناسالم برای همه و شرایط بحرانی هنوز در سال‌جاری به‌وجود نیامده است. عامل اصلی آلودگی هوای تهران همچنان ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون و ازن است که حاصل تردد وسایل نقلیه پایتخت هستند.

ایجاد راسته رودکی در قلب تاریخی پایتخت

محدوده خیابان انقلاب، حافظ، نوفل لوشاتو و ولیعصر به راسته فرهنگی و تاریخی «رودکی» تبدیل می‌شوند. به‌گزارش همشهری،‌ جعفر رحمان‌زاده، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در این‌باره گفت: به تازگی اقدامات مطالعاتی برای ایجاد گذر فرهنگی لاله‌زار، کمک به توسعه راسته تئاتر در منطقه 12و رونق راسته ساز و نواز در خیابان لارستان را آغاز کرده‌ایم. یکی از مهم‌ترین پروژه‌های فرهنگی امسال مطالعه، طراحی و اجرای پهنه فرهنگی رودکی در محدوده خیابان انقلاب، حافظ، نوفل لوشاتو و ولیعصر است. در قالب این طرح قرار است بخش‌های تاریخی و هویت‌دار این محدوده به‌طور کامل شناسایی و درصورت نیاز مرمت شوند. در کنار این مورد، پیش‌بینی کرده‌ایم زیرساخت‌های لازم برای ایجاد قطب گردشگری و حضور گسترده شهروندان در این راسته ایجاد شود. همچنین براساس ردیف اعتباری که امسال به شرکت اختصاص پیدا کرده است، 10پروژه که برخی از آنها همچون تکمیل باغ کتاب، مسجد 72تن و سردر پردیس تئاتر خاوران از پروژه‌های نیمه‌تمام سال‌های گذشته است، در دستور کار قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :