• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 31 تیر 1397
کد مطلب : 23918
+
-

نتانیاهو، آماده برای جنگ در غزه

جهان‌نما
نتانیاهو، آماده برای جنگ در غزه

سرانجام اقدامات تحریک‌آمیز نیروهای نظامی اسرائیل در مرز نوار غزه بهانه لازم را برای ارتش رژیم صهیونیستی به‌منظور حملاتی گسترده علیه این منطقه فراهم کرد. بر این اساس، ارتش رژیم‌اسرائیل در ساعات پایانی روز جمعه و در پی مرگ یک سرباز صهیونیست، حملات هوایی سنگینی را به غزه آغاز کرد. این حملات منجر به تخریب 15پایگاه متعلق به مقاومت و شهادت 4شهروند فلسطینی شد.

به گفته خبرگزاری قدس (نزدیک به جنبش حماس)، حملات هوایی اسرائیل بر مناطق غربی خان یونس و مناطق مرکزی غزه (دیر البلح) متمرکز بوده است. اگرچه به گفته منابع اسرائیلی در لحظات ابتدایی این حملات 4راکت از داخل غزه به سوی شهرک‌های مجاور نوار غزه شلیک شد اما در مجموع برخلاف هفته‌های اخیر پاسخ چشمگیری از سوی مقاومت فلسطینی به ارتش اسرائیل دیده نشد.

شدت حملات اسرئیل به حدی بود که با گذشت دقایقی از آغاز درگیری‌ها، سازمان ملل و تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به وقوع جنگ در غزه هشدار دادند.

از سوی دیگر نیکولای ملادینوف، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل برای صلح در خاورمیانه در مکالمه تلفنی از آویگدور لیبرمن خواست از تشدید تنش‌های نظامی در غزه جلوگیری کند. سرانجام رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند تلاش‌های سازمان اطلاعات مصر برای رضایت طرفین به آتش بس موقت نتیجه داده و به این ترتیب با گذشت کمتر از 2ساعت، روند حملات هوایی به غزه متوقف شد؛ اگرچه جنگنده‌های اسرائیلی تا ساعات بعد به‌طور گسترده بر فراز غزه در پرواز بودند.

پیش از این بسیاری از رسانه‌های اسرائیلی و بین‌المللی نسبت به آمادگی نتانیاهو برای آغاز جنگ در غزه هشدار داده بودند. این در حالی است که به‌نظر می‌رسد ارتش این رژیم تمایل چندانی به رویارویی تمام‌قد با حماس در غزه ندارد.

از سوی دیگر جنش حماس بارها تأکید کرده است هیچ محدودیتی برای مقابله زمینی با ارتش اسرائیل نداشته و درصورت حملات هوایی، خود را متعهد به مقابله به مثل از طریق حملات موشکی می‌داند.

این خبر را به اشتراک بگذارید