• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 30 تیر 1397
کد مطلب : 23834
+
-

نشست بی‌تعارف امیدی‌ها با رئیس‌جمهور

محمدعلی وکیلی به همشهری خبرداد: فراکسیون امیدی‌ها بعد از 12‌ماه در جلسه‌ای بی‌تعارف با رئیس‌جمهور، درباره ترمیم کابینه، سیاست‌های اقتصادی دولت و مطالبات مردم گفت‌وگو خواهند کرد

مجلس
نشست بی‌تعارف امیدی‌ها با رئیس‌جمهور

فرزانه آیینی | خبرنگار

   دوشنبه جمعی از امیدی‌های مجلس راهی پاستور می‌شوند تا در دیداری بدون رودربایستی با رئیس‌جمهور درباره مشکلات معیشتی مردم سخن بگویند و از مطالبات مردم به حسن روحانی گزارش دهند.
قرار است، این دیدار راس ساعت 8:30 دوشنبه اول مرداد‌ماه در دفتر رئیس‌جمهور در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شود و 12عضو فراکسیون امید مهمان خودخوانده روحانی می‌شوند تا بعد از گذشت 12‌ماه از آخرین دیدار بی‌واسطه و رودررویشان با رئیس‌جمهور، برای او از مشکلات و مطالبات مردم پرده‌برداری کنند.

آخرین دیدار اعضای هیأت رئیسه فراکسیون امید 31تیرماه سال96 در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد و یک روز بعد از آن هم اعضای هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان ولایی مهمان روحانی شدند، چینش کابینه اصلی‌ترین محور دیدار تابستان پارسال نمایندگان با روحانی بود.
بعد از استقرار دولت دوازدهم تاکنون نمایندگان عضو فراکسیون امید فرصتی برای دیدار با رئیس‌جمهور نداشته‌اند و آخرین دیدار مجمع امیدی‌ها به‌عنوان طیف حامی روحانی در بهارستان به سال آخر دولت یازدهم برمی‌گردد، به همین دلیل نشست دوشنبه هیأت رئیسه فراکسیون امید با روحانی برای این فراکسیون فرصتی مغتنم خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود به محفلی برای طرح گلایه‌های امیدی‌ها از روحانی بدل شود.

محمدعلی وکیلی، نماینده تهران و عضو هیأت رئیسه مجلس با اعلام این خبر به همشهری گفت: این دیدار در پی درخواست‌های مکرر و پیگیری‌های هیأت ر ئیسه فراکسیون امید از دفتر ریاست‌جمهوری میسر شده است و در واقع اگر درخواست‌های فراکسیون امید نبود، ما شاهد دعوتی از سوی ریاست‌جمهوری نبودیم، به هر روی قرار است این دیدار برای طرح دیدگاه‌ها و دغدغه‌های نمایندگان عضو فراکسیون امید روز دوشنبه برگزار شود.
او با بیان اینکه انتقال مطالبات مردم در حوزه اقتصادی و معیشتی اولویت ما در دیدار با رئیس‌جمهور است، ادامه داد: در این دیدار اعضای هیأت رئیسه فراکسیون امید باید‌ها و ضرورت اصلاح کابینه را به رئیس دولت منتقل می‌کنند تا خروجی آن اصلاح روند سیاست‌های اقتصادی دولت در پاسخ به نیاز اقتصادی مردم باشد. 

وکیلی با تأکید بر اینکه انتقال نگاه و مطالبات مردمی به رئیس‌جمهور اصلی‌ترین دلیل حضور ما در این نشست است، ادامه داد: ما اعضای فراکسیون امید در دیدار با رئیس‌جمهور بدون ملاحظه و رودربایستی و البته با رعایت ادب و نزاکت دغدغه‌هایمان را به‌عنوان وکلای مردم به سمع روحانی می‌رسانیم.
نماینده تهران افزود:‌ در این نشست با صراحت و صداقت حق مطلب را ادا خواهیم کرد تا روحانی بی‌واسطه و پرده‌پوشی در جریان مطالبات مردمی قرار گیرد.
او همچنین با اشاره به گمانه‌زنی‌هایی که در مورد ترمیم کابینه می‌شود، در ادامه گفت‌وگویش با همشهری تأکید کرد: یکی از محور‌های اصلی این نشست قطعا ترمیم کابینه به‌ویژه در بخش اقتصادی خواهد بود و ما از رئیس‌جمهور خواهیم خواست که در جهت پویاتر شدن کابینه تغییراتی را انجام دهند البته از ورود به گزینه‌ها خودداری خواهیم کرد و وارد مصادیق نخواهیم شد چرا که تغییر در کابینه و مدیریت آن در حیطه اختیارات رئیس‌جمهور است و او بهتر از هر کسی می‌داند نقص و کاستی کابینه کجاست و چه جاهایی نیاز به ترمیم دارد.
عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان تأکید کرد که دیدار دوشنبه پیش‌روی نمایندگان عضو فراکسیون امید و روحانی با تأخیر بیش از یکساله در دستور کار قرار گرفته و همین فاصله بین دو دیدار امیدی‌ها با رئیس‌جمهور حکایت از ایجاد شدن برخی گسست‌هاست که باید به آن توجه و دقت کرد.

چرا دیدار روحانی با نمایندگان مهم است
در کنار گلایه وکیلی از تأخیر در دیدار فراکسیون امید با رئیس‌جمهور و مهیاشدن آن به‌دلیل اصرار فراکسیون، محمدرضا نجفی، نماینده تهران و دیگرعضو فراکسیون امید تأخیر در برگزاری دیدار امیدی‌ها با رئیس‌جمهور را نمونه عیان رویه نوظهور مسئولان در بی‌توجهی به «اصل گفت‌وگوی بین مقامات» برای حل مشکلات و رسیدگی به مطالبات مردمی دانست و تأکید کرد: جای خالی گفت‌وگوی مسئولان و مقامات ما باهم، درحوزه‌های سیاست داخلی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی هویداست. او با بیان اینکه هرچه گفت‌وگوی مسئولان باهم بیشتر باشد شناخت آنها از مسائل بهتر و ریشه‌یابی و چاره‌جویی‌شان برای حل مسائل سهل‌تر می‌شود، به همشهری گفت: بی‌توجهی به اهمیت اصل گفت‌وگوی مسئولان باهم وحتی مسئولان با مردم در همه رده‌های مدیریتی سبب بروز مشکلات و حتی افزایش و پیچیده‌ترشدن مشکلات کشور شده است. او با بیان اینکه ما درحیطه تاریخی خاصی ایستاده‌ایم، وفاق بین مسئولان را امری ضروری دانست و ادامه داد: همکاری و تقسیم کار برای حل بحران‌های اقتصادی و برنامه‌ریزی مشترک برای حفظ و ساختن آینده ایران اصلی است که مسئولان برای برون‌رفت از شرایط پیش آمده باید به آن توجه کنند و این همکاری و تقسیم کار میسر نخواهد شد، مگر از طریق گفت‌وگوی بی‌واسطه و رودرروی مسئولان با یکدیگر. نجفی ابراز امیدواری کرد که نشست پیش روی هیأت رئیسه فراکسیون امید با رئیس‌جمهور به‌دلیل انتقال مطالبات مردم از سوی وکلای مردم نشستی سازنده باشد و استمرار یابد.

 چه کسانی مهمان روحانی می‌شوند؟

محمدرضا عارف، محمدرضا تابش، عبدالکریم حسین‌زاده، فاطمه سعیدی،  الیاس حضرتی، بهرام پارسایی، مصطفی کواکبیان و علی نجفی خوشرودی اعضای هیأت رئیسه فراکسیون امید و علی مطهری، مسعودپزشکیان، علیرضا رحیمی و محمدعلی وکیلی 4عضو این فراکسیون در هیأت رئیسه مجلس 12نفری هستند که صبح دوشنبه مهمان دفتر رئیس‌جمهور می‌شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید