• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 29 مهر 1403
کد مطلب : 238039
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/66ZkL
+
-

سبقت بریکس از گروه 7

رئیس‌جمهور روسیه اظهار کرد سهم بریکس در تولید ناخالص داخلی جهانی از سهم گروه 7فراتر رفته و به رشد خود ادامه می‌دهد. سهم گروه7 از اقتصاد جهان در سال ۱۹۹۲، ۴۵/۵ درصد بود و در همان سال کشورهای بریکس ۱۶/۷ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل دادند و در سال ۲۰۲۳ سهم بریکس  ۳۷/۴ درصد وسهم گروه هفت ۲۹/۳ درصد است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که کسری بودجه ایالات‌متحده برای سال مالی ۲۰۲۴ به ۱/۸ تریلیون دلار رسید که بالاترین رقم بعد از دوران کووید بود، زیرا هزینه‌های بهداشت، نظامی و بازنشستگی افزایش یافت.

براساس آخرین گزارش منتشر شده توسط اداره آمار ژاپن، تورم سالانه ژاپن در‌ماه سپتامبر سال‌جاری میلادی به ۲/۵ درصد رسید که نسبت به 3درصد گزارش شده در‌ماه آگوست کاهش یافته است.

اعضای بریکس در جلسه اخیر خود از پلتفرم بریکس‌پی رونمایی و اعلام کردند که این پلتفرم می‌تواند، مزایای بسیاری مانند دلارزدایی، تسهیل تجارت اعضا و کاهش تأثیر تحریم‌های غرب را داشته باشد.

مالزی پس از رشد 4/2درصدی در 3 ماه اول سال‌جاری میلادی، همچنان در مسیر رشد اقتصادی بیشتر قرار دارد. این رشد اقتصادی مرهون رشد و بهبود بهره‌وری در 4 بخش اصلی اقتصاد مالزی شامل روغن نخل، تولید، خدمات و نفت و گاز است.

براساس آخرین داده‌های رسمی از‌ماه جولای امسال، صربستان بیش از ۳۸ میلیارد یورو بدهی دارد و قرار است از طریق 3 وام مختلف دیگر، بیش از  ۳۰۰ میلیون یوروی دیگر به این وام‌ها اضافه شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید