• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 29 مهر 1403
کد مطلب : 237972
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Rg9R0
+
-

30سال قبل در صفحه حوادث همشهری

سقوط خودرو به دره دربند
روز 30 مهر ماه سال 1373 روزنامه همشهري در خبري در صفحه حوادث از سقوط يك خودرو به دره‌ای در منطقه دربند خبر داد و نوشت: اتومبیل سواری که توسط راننده آن به پارکینگ یکی از خانه‌های خیابان دربند شمیران هدایت می‌شد به علت خلاص‌شدن به دره سقوط کرد اما در سراشیبی لابه‌لای درختان گیر کرد.
به گزارش خبرنگار ما در این واقعه به اتومبیل خسارات سنگینی وارد شد. گفته می شود که نبود گاردریل در کناره خیابان دربند به ویژه در مسیرهای منتهی به سراشیبی و دره باعث سقوط اتومبیل‌ها به دره می‌شود و نصب گاردریل می‌تواند تا حدودی از وقوع حوادث ناگوار که ناشی از شیب تند خیابان است، پیشگیری کند. در جریان حادثه فوق نیز زمانی که راننده سرگرم گشودن در پارکینگ بود، اتومبیل از دنده خلاص و به دره سقوط کرد.

سكته  مرگبار در صف اتوبوس
چهارشنبه 4 آبان ماه سال 1373 همشهري در گزارش كوتاهي از مرگ مردي در صف اتوبوس خبر داد و نوشت:‌ مردی ۳۰ ساله که در صف اتوبوس ایستگاه قلهک (شریعتی)در انتظار اتوبوس ایستاده بود، به علت سکته قلبی جان سپرد.  به گزارش خبرنگار همشهری متوفی هنگامی که قصد سوار‌شدن به اتوبوس را برای عزیمت به مرکز شهر داشت ناگهان دچار تشنج شد و به زمین افتاد، مسافران ناگزیر از مرکز اورژانس منطقه یک استمداد کردند و با حضور تکنیسین‌های اورژانس و معاینه متوفی اعلام کردند که مرگ ناشی از سکته ناگهانی است و مراتب به حوزه انتظامی قلهک گزارش شد و جنازه از طرف مأموران انتظامی به پزشکی قانونی حمل شد. هویت متوفی هنوز مشخص نشده است.


قتل كارمند شركت نفت به دست 2 جوان
دو جوان به‌نام های «فرشاد» و «علی» که بر اساس اعتراف خودشان پس از سرقت اموال موجود در یکی از خانه‌های شمال تهران صاحبخانه‌ای به‌نام «مارلیک» کارمند شرکت نفت فلات قاره را کشته‌اند پس از دستگیری توسط مأموران نیروی انتظامی تحویل مقامات قضایی شدند.
به گزارش خبرنگار ما پس از وقوع سرقت و قتل، مأمورین ابتدا به فرشاد که در خیابان گرگان سکونت دارد مظنون شدند و پس از دستگیری این شخص بر اساس اعترافات وی همدستش علی  را نیز دستگیر کردند. متهمان به قتل و سرقت، اموال را در یکی از خانه‌های خیابان چیتگر مخفی کرده بودند که به‌دست مأمورین افتاد.


كشف ۱۹ کیلو تریاک در باک بنزین اتومبیل
روز 9 آبان سال 1373 همشهري در خبري نوشت:‌ با تلاش مأموران مبارزه با مواد مخدر کرج و ضمن اخذ مجوز از مقامات قضایی 2نفر به‌نام‌های عباس و بشیر که در سطح کرج اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند. در بازرسی‌های انجام شده از محل زندگی نامبردگان مجموعاً مقدار ۱۳کیلو و۴۷۰ گرم تریاک و۱۱۰ گرم شیره تریاک کشف و ضبط شد. ضمنا مأموران انتظامی مستقر در گلوگاه شهید مهریزی در بازرسی از یک دستگاه اتومبیل مقدار ۱۹ کیلوگرم تریاک را که در قسمت باک بنزین جاسازی شده بود کشف و ضبط کردند و متهمان مربوطه با پرونده تکمیلی تحویل مقامات قضایی شدند.  بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی ناحیه انتظامی استان تهران و در پی اطلاعات واصله فردی به‌نام حشمت‌الله که در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در شهر قم فعالیت می‌کرد، توسط  مأموران مبارزه با مواد مخدر منطقه انتظامی قم دستگیر و در بازرسی از منزل نامبرده مقدار هزار و 200 کیلو گرم تریاک کشف شد. همچنین با دستگیری ۶ تن از قاچاقچیان همکار وی مقدار ۳۲ کیلو‌گرم تریاک کشف شد.

روزي كه تريلي نيلوفر را  بست
8 آبان سال 1373 همشهري عكس‌- خبري در صفحه حوادث خود منتشر كرد و از مسدود‌شدن خيابان نيلوفر به وسیله يك تريلي خبر داد. در اين خبر آمده است:‌ يك دستگاه تريلي حين عبور از خيابان نيلوفر منشعب از آپادانا، به دليل بروز نقص فني در سيستم اتصال اتاق به كانتينر آن، از مسير خود منحرف شد و با مسدود‌كردن عرض خيابان متوقف شد. به گزارش خبرنگار ما، بر اثر اين حادثه كه پيش از ظهر ديروز رخ داد، ساعاتي عبور و مرور در خيابان نيلوفر متوقف شده بود.

دستگيري قاتلان زن و شوهر روستایی
قاتلان یک زوج سالمند روستایی در روستای حسن‌آباد شهرستان اسد‌آباد همدان ۴۸ ساعت پس از ارتکاب قتل در تهران دستگیر شدند. در این حادثه ۳ نفر به نام‌های سعید، بهزاد و انور به تصور اینکه مقتولان اندوخته قابل توجهی دارند شبانه وارد خانه عیسی ۶۰ ساله شدند و پس از کشتن او و همسرش ریحانه ۵۵ ساله جسد آنان را در داخل چاه فاضلاب انداخته و از محل حادثه گریختند. مأموران انتظامی پس از انجام تحقیقات گسترده با استفاده از سرنخ‌های موجود عاملان این جنایت تأسف‌بار را دستگیر کرده و برای طی مراحل قانونی و صدور حكم تحويل مراجع قضایی همدان دادند.



 قصاص زني به اتهام قتل 3 فرزندش

9 آبان‌سال 1373همشهري نوشت:‌ با تأیید حکم دادگاه کیفری همدان در دیوانعالی کشور زنی که 3فرزند خود را به قتل رسانده بود، قصاص شد.  ناهید سال گذشته به دلیل اختلاف با همسرش و عوارض روانی ناشی از آن 3فرزند ۵، ۷ و ۹ ساله‌اش اکبر، اصغر و فرزاد را به قتل رسانده بود.

   بخشش قاتل پای چوبه دار


مهرماه سال 1373 همشهري در خبري كوتاه از بخشش قاتلي در همدان خبر داد و نوشت:‌ حسین که خرداد ماه گذشته با ضربات چاقو همسرش مریم را به قتل رسانده و قرار بود در میدان امام خمینی ملایر قصاص شود، لحظاتی پیش از اجرای حکم توسط مادر مقتول و دیگر اولیای دم بخشيده شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید