• پنج شنبه 26 مهر 1403
  • الْخَمِيس 13 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 17
پنج شنبه 26 مهر 1403
کد مطلب : 237780
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/3lWMQ
+
-

جوان فلسطینی که در بمباران اسرائیل زنده سوخت که بود؟

جوان فلسطینی که در بمباران اسرائیل زنده سوخت که بود؟

حمله رژیم صهیونیستی به چادرهای آوارگان فلسطینی در محوطه بیمارستان شهدای الاقصی و فیلم سوختن چادرها واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشت. آنچه خشم جامعه جهانی را بیش از پیش برانگیخت انتشار فیلمی از زنده سوختن یک فلسطینی در آتش حملات اشغالگران در دیر‌البلح بود.
روزنامه پلستاین کرانیکل با افشای هویت این فلسطینی آواره نوشته کسی که فیلم زنده سوختنش خشم جامعه جهانی را برانگیخت شعبان الدلو ۱۹ساله و دانشجوی مهندسی نرم‌افزار دانشگاه الازهر بود. شعبان که از اکتبر سال۲۰۲۳ تا پیش از شهادتش ۵بار آواره شده بود، حافظ قرآن کریم بود.
این فلسطینی به همراه پدر و مادر و ۴خواهر و برادرش در حیاط بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح در شمال غزه در چادر زندگی می‌کرد. در حمله چند روز پیش، شعبان الدلو و مادر ۳۷ساله‌اش، ام‌ شعبان به شهادت رسیدند. در جریان آتش‌سوزی در اردوگاه آوارگان فلسطینی که ناشی از حملات رژیم صهیونیستی بود، تصویری از این جوان فلسطینی که در حال سوختن در داخل چادر بود نمایان شد و بعدا اعلام شد که او به همراه مادرش و 2نفر دیگر در قتل عام وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.
این جوان فلسطینی پیش‌تر در ویدئویی به زبان انگلیسی پیامی درباره رنج مردم نوار غزه در سایه تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به جهان ارسال کرده بود.
عمر سلیمان، محقق فلسطینی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته: «اسمش شعبان بود. او مورد علاقه خانواده و دوستانش بود و حافظ قرآن کریم.»
یکی دیگر از کاربران شبکه اجتماعی ایکس نوشته: «شعبان‌های زیادی در غزه وجود دارند.»
وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرده از هفتم اکتبر ۲۰۲۳، ۴۲۲۸۹فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و شمار مجروحان نیز به ۹۸۶۸۴نفر رسیده است.
هنوز بیش از ۱۰هزار نفر در مناطق مختلف نوار غزه مفقود و زیر آوارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید