• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 30 تیر 1397
کد مطلب : 23771
+
-

واقعا آماده‌اید؟

مسلم است که در مسابقات دوستانه «نتیجه» اهمیت چندانی ندارد، به‌خصوص که این بازی‌ها در فصل طاقت‌فرسای بدنسازی برگزار شود و بازیکنان با بدن‌های سنگین و ناآماده به مصاف رقبا بروند. با این وجود همیشه هم نمی‌توان به اتفاقات رخ داده در دیدارهای تدارکاتی بی‌توجه بود. جزییات چنین مسابقاتی برای هواداران و منتقدان مهم است و این مساله درمورد تیم محبوب پرسپولیس هم صدق می‌کند. شاگردان برانکو امسال تمرینات‌شان را زودتر و جدی‌تر از هر تیم دیگری شروع کردند و همین مساله، موجب شده هواداران پرسپولیس به تکرار 3باره عنوان قهرمانی در لیگ هجدهم امیدوار باشند. با این وجود حداقل نتایج به‌دست آمده در مسابقات پیش‌فصل این تیم کمی نگران‌کننده است.
 6بازی، دو برد
پرسپولیس پیش از آغاز مسابقات لیگ هجدهم 6بازی تدارکاتی برگزار کرده که فقط در دو مسابقه نخست موفق به کسب پیروزی شده است. آنها در بازی اول لوتومر اسلوونی را با نتیجه 6برصفر شکست دادند. حریف سرخپوشان در این بازی آن‌قدر گمنام بود که حتی تلاش رسانه‌ها برای پیدا کردن اسم این تیم هم تا چند ساعت بعد از بازی ادامه داشت. نکته عجیب‌تر اینکه تیم حریف در این بازی دروازه‌بان نداشت و ابوالفضل درویش‌وند درون دروازه آنها ایستاد! در این بازی منشا و سعید حسین‌پور هر کدام دو گل و عالیشاه و بشار هم هر کدام یک گل برای پرسپولیس به‌ثمر رساندند. سرخپوشان در مسابقه دوم نیز یک‌برصفر از سد اینتر زاپرشیچ کرواسی گذشتند که تک گل این بازی را سیامک نعمتی به ثمر رساند. روند پیروزی‌های پرسپولیس همین‌جا متوقف شد. در بازی سوم که برانکو بازی را با نفرات ذخیره آغاز کرد و در ادامه اصلی‌ها را به میدان فرستاد، پرسپولیس تن به یک شکست سنگین داد و 5بریک برابر الومینیج اسلوونی بازنده شد. تک گل قرمزها را در این دیدار بشار رسن به ثمر رساند. پس از آن پرسپولیس در آخرین بازی تدارکاتی‌اش به مصاف لوکوموتیو زاگرب رفت و یک- یک متوقف شد. گل قرمزها در این دیدار با ضربه علی علیپور به ثمر رسید. سرخپوشان در بازگشت به تهران هم دو بازی دوستانه مقابل دو تیم لیگ یکی انجام دادند. آنها ابتدا با گل‌گهر سیرجان دو-دو مساوی کردند که گل‌های پرسپولیس توسط علیپور و محمد امین اسدی به ثمر رسید و بازی آخر هم بین این تیم و شهرداری ماهشهر با نتیجه عجیب مساوی بدون گل پایان یافت.
 نکات نگران‌کننده
پرسپولیس در 4بازی تدارکاتی آخرش پیروز نشده که دو بازی انتهایی مقابل تیم‌های دسته اولی بوده است. این تیم در حالی مقابل شهرداری ماهشهر موفق به گلزنی نشد که طبق برنامه قبلی سرخپوشان 24ساعت بعدتر باید در چارچوب سوپرجام به مصاف استقلال می‌رفتند. پرسپولیسی‌ها مدعی بودند برای دیدار با حریف سنتی آماده‌اند، اما آخرین بازی دوستانه آنها چیز دیگری نشان می‌داد. نکته نگران‌کننده دیگر این است که پرسپولیس در نیمی از مسابقات دوستانه‌اش یعنی در 3بازی از رقبا پیش افتاد، اما نتوانست برتری‌اش را حفظ کند. همچنین فراموش نکنیم سرخپوشان در این 6بازی مجموعا 8گل دریافت کردند که آمار خوبی نیست؛ گرچه علیرضا بیرانوند فقط در نیمه دوم بازی آخر با شهرداری ماهشهر برای این تیم به میدان رفت. نکته دیگر اینکه علیپور و گادوین منشا در این بازی‌ها دو پنالتی برای پرسپولیس از دست دادند تا معلوم شود مشکل دیرین قرمزها در این زمینه هنوز برطرف نشده. این در حالی است که علیپور و منشا پنالتی‌زن‌های اصلی پرسپولیس به شمار می‌آیند.

این خبر را به اشتراک بگذارید