• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 30 تیر 1397
کد مطلب : 23766
+
-

کبریت بی‌خطر


جانشین مدیرعامل مستعفی استقلال در کوتاه‌ترین زمان ممکن انتخاب شد اما باشگاه هنوز نتوانسته برای امید ابراهیمی و امید نورافکن، جانشین پیدا کند. آبی‌ها آماده حضور در داربی سوپرجام نبودند اما با توجه به فاصله کم مسابقه لغو ‌شده با اولین هفته لیگ‌برتر، کاملا بعید به‌نظر می‌رسد تیم شفر، فصل را در وضعیت ایده‌آل آغاز کند. استقلال در هفته‌های پایانی لیگ هفدهم، در اوج قرار داشت و به‌نظر می‌رسید به تغییرات چندانی نیاز ندارد اما اوضاع در تابستان، ابدا مطابق انتظارات هواداران باشگاه جلو نرفت. قهرمان فصل گذشته جام‌حذفی، حالا حتی برای به زمین فرستادن یک ترکیب 11نفره در اولین مسابقه لیگ، با مشکل روبه‌رو شده است. استقلال زمان زیادی برای سر و سامان دادن به این سردرگمی در اختیار ندارد و باید هر چه زودتر تکلیف نفرات اصلی‌اش برای لیگ هجدهم را روشن کند. فصل بدنسازی باشگاه در حالی در ترکیه سپری می‌شود که بسیاری از ستاره‌های سرشناس و کلیدی هنوز حتی یک جلسه زیر نظر شفر تمرین نکرده‌اند و این احتمال وجود دارد که در تابستان، قید تمدید قرارداد با استقلال را بزنند و به باشگاه دیگری ملحق شوند. بدنسازی شاید اساسی‌ترین اصل برای موفقیت یک تیم فوتبال در یک فصل طولانی باشد و این مقطع برای استقلال، با موفقیت سپری نشده است. 

خط دروازه، تنها بخش از ترکیب تیم محسوب می‌شود که آبی‌های پایتخت هیچ دلیلی برای نگرانی درمورد آن ندارند. سیدمهدی رحمتی و سیدحسین حسینی هر دو در تیم ماندگار شده‌اند و به رقابت برای قرار گرفتن درون دروازه ادامه خواهند داد. به‌نظر می‌رسد شفر با توجه به غیبت چند بازیکن باتجربه، در هفته اول لیگ سیدمهدی رحمتی را درون دروازه قرار بدهد و بازوبند کاپیتانی را به او بسپارد. در کناره‌های خط دفاعی، وریا غفوری به‌دلیل مصدومیت توانایی همراهی تیم‌اش را ندارد و به همین خاطر، احتمالا سهرابیان مدافع راست استقلال خواهد بود. میلاد زکی‌پور نیز گزینه اصلی وینفرد شفر برای سمت چپ خط دفاعی محسوب می‌شود. روزبه چشمی و مجید حسینی به‌عنوان دو مدافع میانی، با تیم‌شان به ترکیه سفر نکرده‌اند و هنوز هم مشغول مذاکره با باشگاه‌هایی از ترکیه و قطر هستند. دانشگر و پژمان منتظری، تنها داشته‌های شفر در قلب دفاع در هفته اول لیگ به شمار می‌روند. در نبود امید ابراهیمی و روزبه چشمی، خط میانی استقلال به فرشید باقری و سینا خادم‌پور جوان سپرده خواهد شد. غیبت ستاره‌ها شاید شفر را وادار به استفاده از سیستم 2-4-4 پرسپولیس بدون بازیکن تخصصی در پست10 کند. استقلال هنوز با جپاروف توافق نکرده و داریوش شجاعیان را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد اما در عین حال جابر انصاری را نیز در تهران به حال خودش رها کرده است. فرشید اسماعیلی و مهدی قائدی گزینه‌های احتمالی برای قرار گرفتن در دو سمت خط هافبک هستند. در خط حمله نیز قرارداد تیام هنوز تمدید نشده و علی قربانی در تهران مانده تا به احتمال بسیار زیاد فصل را در تیم دیگری استارت بزند. به‌نظر می‌رسد در هفته اول، شفر از زوج روح‌الله‌باقری و اللهیار صیادمنش استفاده کند. با این حجم از تغییرات در ترکیب و استفاده از مهره‌های جوان و کم‌تجربه، کار آبی‌ها برای نتیجه‌گرفتن در شروع لیگ بسیار دشوار خواهد بود. 

تیم علیرضا منصوریان، لیگ هفدهم را در غیاب چند مهره مهم با شکست در زمین نفت آبادان آغاز کرد. عواقب این شکست تا چندین هفته همراه تیم بود و بحرانی که در هفته اول آغاز شد، سرانجام تا اخراج منصوریان ادامه پیدا کرد. آبی‌ها فصل جدید را پنجم مرداد ماه در ورزشگاه آزادی روبه‌روی پیکان تهران شروع خواهند کرد و باز هم غیبت نفرات اصلی، به دغدغه اصلی کادر فنی این باشگاه تبدیل شده است. شفر به خوبی می‌داند که یک شروع بد، تیم‌اش را با یک دردسر بزرگ روبرو خواهد کرد. استقلال در شهریور دو بازی سخت و بزرگ با السد قطر دارد و بعید به‌نظر می‌رسد بازیکنانی که هنوز در تمرین‌ها آفتابی نشده‌اند، به سرعت بتوانند به فرم ایده‌آل برای جدال با حریف پرستاره قطری برسند. وینفرد شفر با ترکیب ایده‌آل مدنظرش برای شروع لیگ، چند سال نوری فاصله دارد اما به‌جای قرار دادن بهترین‌ها در کنار هم، امیدوار است نفرات جوانی که در ترکیب قرار می‌گیرند، بهترین نمایش دوران بازی‌شان را ارائه کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید