• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 24 مهر 1403
کد مطلب : 237626
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/P14xw
+
-

بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در بیمارستان

بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در بیمارستان

«به خدا قسم، دیدم که مردم در مقابل چشمانم در آتش سوختند.» این یکی از جملات صالح الجعفراوی، فعال مدنی و بلاگر فلسطینی است که پس از بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در بیمارستان الاقصی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره فریادزنان بیان می‌کند.
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد دیروز(دوشنبه) چادرهای محل اسکان آوارگان فلسطینی در نزدیکی بیمارستان الاقصی در مرکز غزه را بمباران کردند. در این حمله 30چادر در آتش سوخت و شدت آتش‌سوزی به ‌نحوی بود که زبانه‌های آتش به بیمارستان شهدای الاقصی رسید. به ‌گفته منابع فلسطینی، در این حمله 22فلسطینی شهید شدند که 15تن از آنان کودکان بودند. بیش از 80تن نیز به‌شدت مجروح شده‌اند. صهیونیست‌ها ساعاتی پیش از این حمله در جنایتی دیگر با حملات توپخانه‌ای به یک مدرسه در اردوگاه آوارگان النصیرات در مرکز نوار غزه دست‌کم 20فلسطینی را به شهادت رساندند و شماری را نیز مجروح کردند. حمله اشغالگران به چادرهای آوارگان واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشت.

کوری بوش، نماینده کنگره آمریکا
نیروهای اسرائیلی موشک‌هایی به سمت بیمارستان الاقصی پرتاب کردند؛ جایی که فلسطینی‌های آواره در چادرها پناه گرفته بودند و خدمات بهداشتی بسیار محدودی دریافت می‌کردند. نیروهای اسرائیلی آنها را زنده‌زنده سوزاندند! آیا می‌توانید ببینید؟

اسرا عاطف، کاربر مصری
به کدامین گناه؟! خواهران ما را در حالی ‌که در چادر خوابیده بودند، با نهایت وحشیگری و جنایت سوزاندند و هیچ اقدامی برای توقف جنگ و تیراندازی صورت نگرفت. تاکنون 2میلیون فلسطینی مقابل چشمان جامعه جهانی و سکوت آنان آواره و صدها هزار نفر شهید شده‌اند. خداوند عاملان این جنایت را در دنیا و آخرت لعنت کند.

عابس بن‌ شبیب، کاربر حامی فلسطین
دشمن جنایتکار صهیونیستی شبانه اردوگاه آوارگان را هدف قرار می‌دهد و ده‌ها نفر را شهید می‌کند؛ کسانی که زنده‌زنده می‎سوزند و راه نجاتی ندارند. این در حالی است که جهان ضد‌بشری همچنان نظاره‌گر این قتل ‌عام است. جنایات اشغالگران تروریست ادامه دارد و حتی یک انگشت(جهان عرب) برای حمایت از آنان بلند نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید