• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 30 تیر 1397
کد مطلب : 23726
+
-

حج را نمی‌توان به دلایل سیاسی تعطیل کرد

حج
حج را نمی‌توان به دلایل سیاسی تعطیل کرد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه به‌دلیل یک مشکل در روابط سیاسی، نباید حج را تعطیل کرد، گفت: میلیاردها دلار صرف ایجاد شبهه علیه مسلمانان و شیعیان می‌شود. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسگر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: در سال گذشته عده‌ای قصد داشتند با طرح مسائل نادرست و فتنه‌انگیز موضوع حج را در ذهن مردم خدشه‌دار کنند که احیانا برخی هنوز همان مسیر غلط را ادامه می‌دهند، در حالی که ما نباید حج را عملی ساده تلقی کنیم. حج موضوع مهمی است که در وصیت امیرالمومنین(ع) نیز به آن توجه ویژه شده است و گفته شده مواظب باشید خانه خدا تنها نماند که اگر خانه خدا تنها بماند، خدا به شما مهلت نمی‌دهد و عذاب نازل می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه نباید حج را ساده دید و به‌دلیل یک مشکل در روابط سیاسی، حج را تعطیل کرد، گفت: حج ظرفیت بالایی دارد که اگر ما از آن ظرفیت استفاده نکنیم، دیگران از آن استفاده می‌کنند و حتی علیه ما نیز از این ظرفیت استفاده خواهند کرد. نخستین ظرفیت حج ایجاد تغییر و تحول روحی در مردم است. کسانی که قصد سفر حج دارند باید اموال خود را پاک و کدورت‌ها را برطرف کرده و حلالیت بطلبند تا خدا به لبیک آنها پاسخی مثبت دهد. کسانی که ترک ظلم کرده و به مسیر خدا می‌روند، برای جامعه موهبت هستند.

سرپرست حجاج ایرانی حج تمتع یکی از مهم‌ترین اثرات حج را پاسخ به شبهات ایجاد شده علیه مسلمانان ایرانی دانست و تصریح کرد: میلیاردها دلار صرف ایجاد شبهه علیه مسلمانان و شیعیان می‌شود که ما باید برای این شبهه‌زدایی، هزینه‌های بالایی صرف کنیم اما با حج این فرصت بدون هزینه برای کشورهای اسلامی ایجاد می‌شود که نشان دهند آنها نابودکننده تروریست هستند نه مدافع آن و همچنین سایر شبهات را نیز برطرف کنند، زیرا هنوز این تفکر که قرآن اهل سنت با قرآن اهل شیعه فرق می‌کند در ذهن بسیاری هست و ما می‌توانیم در حج تمامی این شبهات را برطرف کنیم. همچنین می‌توانیم با همکاری شخصیت‌های جهان اسلام درخصوص مشکلات جهان اسلام در موسم حج چاره‌اندیشی کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید