• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 19 مهر 1403
کد مطلب : 237170
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/P14A6
+
-

ترمز قیمت طلا کشیده شد

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه (۹ اکتبر) ثابت ماند؛ زیرا معامله‌گران منتظر نشانه‌هایی در مورد سیاست نرخ بهره ایالات‌متحده از صورتجلسه آخرین نشست فدرال رزرو بودند و نشانه قطعی از تصمیم آن وجود ندارد.

در شرایطی که انتظار نرخ بهره، ترمز رشد قیمت طلای جهانی را کشیده است، تحولات خاورمیانه منجر به توقف کاهش قیمت نفت شده است. در معاملات روز چهارشنبه بهای هر بشکه نفت برنت با ۰.۶درصد افزایش به ۷۷دلار و ۶۳ سنت رسید.

پالایشگاه‌های هندی، واردات نفت ونزوئلا را اوایل سال‌جاری برای انجام مبادلات مالی جهت صادرات نفت از سرگرفتند و 2پالایشگاه دولتی هند ۲میلیون بشکه نفت ونزوئلا را در ‌ماه گذشته خریداری کردند.

 سریلانکا در نشست کازان، درخواست عضویت در بریکس را مطرح خواهد کرد و همچنین کوبا طی پیامی به رئیس‌جمهور روسیه، درخواست رسمی برای عضویت در بریکس را به‌عنوان یک کشور شریک ارائه کرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های مالی مقاوم و عاری از نفوذ خارجی گفت: سهم ارزهای ملی در عملیات تجاری در میان کشورهای مستقل مشترک‌المنافع بیش از ۸۵درصد بوده است.

نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان نشان داد: انتظار می‌رود نرخ تورم ماهانه آرژانتین در ‌ماه سپتامبر به ۳.۵درصد کاهش پیدا کند که پایین‌ترین نرخ ماهانه از پایان سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید