• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 19 مهر 1403
کد مطلب : 237106
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/oYL0L
+
-

سیاحت از مکان‌های دیدنی تهران با خط6 مترو

از کوهسار تا شهرری با یک بلیت مترو

از کوهسار تا شهرری با یک بلیت مترو

سعیده مرادی

خط6 متروی تهران تازه‌تأسیس‌ترین خط‌ متروی تهران محسوب می‌شود که از کوهسار شروع می‌شود و به شهرری می‌رسد. هرچند هنوز همه ایستگاه‌های این خط افتتاح نشده است؛ با افتتاح آن بخش مهمی از شرق و غرب شهر به هم متصل شده و به طولانی‌ترین خط متروی خاورمیانه تبدیل خواهد شد. با استفاده از این خط شهروندان با سهولت بیشتری به نقاط مختلف شهر تهران‌می‌روند و از جاذبه‌های دیدنی پایتخت بازدید خواهند کرد. در این گزارش برخی از اماکن گردشگری حوالی ایستگاه‌های خط6 متروي تهران را معرفی کرده‌ایم.



کارگر

یک گردش هنری

اگر از طرفداران هنر باشید، ایستگاه متروي کارگر این امکان را فراهم کرده که بازدید از 2موزه معروف فرش و هنرهای معاصر برایتان راحت باشد. موزه فرش کوتاه‌ترین فاصله را با این ایستگاه دارد. کافی است از مترو خارج شوید و به سمت چپ بروید. با 5 دقیقه پیاده‌روی می‌توان به این مجموعه رسید. موزه فرش، مجموعه‌ای بزرگ از انواع فرش ایرانی است که طی 15سال ساخته شده است و اکنون چندین بخش دارد؛ از تالار اصلی موزه و تالار نمایشگاه موقت گرفته تا کتابخانه، سالن نمایش و غرفه نمایشگاهی. همچنین فرش ترنج‌دار، قالیچه‌ میرزاکوچک‌خان جنگلی و قالیچه‌های دوره بایسنغری در این موزه نگهداری می‌شود. بعد از بازدید از موزه فرش اگر خیابان کارگر را به سمت پایین بروید، می‌توانید موزه هنرهای معاصر را هم پیدا کنید که فاصله‌اش تا مترو حدود 10دقیقه است. این موزه نیز مانند موزه فرش محلی برای علاقه‌مندان به هنر معاصر ایرانی محسوب می‌شود و در آن می‌توان به تماشای آثار هنرمندان ایرانی و خارجی نشست.

مهمان خانه دکترشریعتی
ایستگاه متروی کارگر تنها دسترسی شهروندان را به موزه‌های هنری آسان نکرده است، بلکه از طریق این ایستگاه می‌توان به خانه‌موزه دکترشریعتی نیز رفت. فاصله ایستگاه کارگر تا این خانه‌موزه هم بسیار کم است و می‌توان بعد از حدود 12دقیقه به این مجموعه رسید. از ایستگاه کارگر خارج شوید و از سمت غرب مسیر را ادامه دهید تا به موزه دکترشریعتی برسید. موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران، موزه ملی هنر و ادبیات کودک وخانه‌موزه اخوان‌ثالث از دیگر موزه‌های نزدیک به این ایستگاه محسوب می‌شوند. همچنین از طریق ایستگاه کارگر می‌توان به بازارچه خوداشتغالی لاله و مرکز خرید لاله هم دسترسی پیدا کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید