• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
پنج شنبه 19 مهر 1403
کد مطلب : 237105
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/nZKop
+
-

بازدید از اماکن گردشگری با ایستگاه‌های خط5 را از دست ندهید

گردش با خط سبز

گردش با خط سبز

سعیده مرادی

 خط شماره5 متروی تهران نخستین خط مترو در پایتخت بود که به بهره‌برداری رسید. این خط به رنگ سبز در نقشه متروی تهران نشان داده شده و از ایستگاه گلشهر به ایستگاه صادقیه می‌رود. در مسیر این خط اماکن دیدنی و تفریحی بسیاری وجود دارد. کافی است همت کنید و به یکی از ایستگاه‌های خط5 ازجمله ارم سبز، چیتگر، ایران‌خودرو یا استادیوم آزادی بروید و با صرف کمترین هزینه و به‌دور از خستگی ناشی از ترافیک به‌راحتی از گشت‌و‌گذار در دیدنی‌های این مسیر لذت ببرید.





چیتگر
دریاچه‌گردی حوالی چیتگر

چیتگر به‌عنوان یکی از محدوده‌های مهم گردشگری تهران دارای امکانات رفاهی و تجاری بسیاری است که باعث می‌شود گردشگران زیادی در ساعات مختلف به این منطقه مراجعه ‌کنند. با پیاده‌شدن در ایستگاه چیتگر می‌توانید گردش در مجموعه دریاچه شهدای خلیج‌فارس را در برنامه تهران‌گردی‌ قرار دهید. در ایستگاه چیتگر پیاده شوید و با تاکسی خودتان را به ورودی دریاچه برسانید. فاصله حدودی دریاچه تا ایستگاه متروی چیتگر با خودرو 19دقیقه است. در این دریاچه امکانات مختلفی وجود دارد. بوستان چیتگر و مجموعه آبی اُپارک هم از دیگر جاذبه‌های گردشگری نزدیک به ایستگاه چیتگر محسوب می‌شوند.

هم تفریح، هم خرید
ایستگاه چیتگر از آن‌دسته ایستگاه‌هایی است که دسترسی به مراکز خرید غرب شهر را آسان کرده‌است. تعدادی از مراکز خرید مطرح تهران در این محدوده قرار دارند؛ ازجمله مجموعه بام‌لند، مجموعه‌ای که در کنار دریاچه چیتگر قرار دارد و با کمی پیاده‌روی می‌توان به آن رسید. امکانات این مجموعه تنها محدود به خرید نیست و در آن می‌توانید از امکانات رفاهی و تفریحی هم بهره‌مند شوید. در ضلع شرقی پارک چیتگر مجتمع تجاری طوبی هم قرار دارد که در کنار تفریح در دل بوستان، می‌توان آنجا خرید کرد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید