• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 19 مهر 1403
کد مطلب : 237102
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/k5Elv
+
-

با خط 2مترو به کدام اماکن گردشگری دسترسی پیدا می‌کنید؟

متروسواری از فرهنگسرا تا صادقیه

متروسواری از فرهنگسرا تا صادقیه

مژگان مهرابی

وقتی برای رسیدن به یک مقصد گردشگری مترو را انتخاب می‌کنیم، در کمترین زمان ممکن و به دور از گرما و سرما به مقصد می‌رسیم و دیگر نگران پیدا کردن جای پارک نیستیم. خط 2مترو از ایستگاه فرهنگسرا واقع در شرق تهران شروع و به ایستگاه صادقیه در غرب تهران ختم می‌شود. این خط 22ایستگاه و در بعضی ایستگاه‌ها با خطوط دیگر تقاطع دارد. برخی از مهم‌ترین اماکن گردشگری و تفریحی را که با پیاده‌شدن در ایستگاه‌های این خط به آنها دسترسی راحت دارید، معرفی کرده‌ایم.



میدان حسن‌آباد

سفر به بافت تاریخی
با خروج از ایستگاه متروی حسن‌آباد، نخستین چیزی که به چشم می‌خورد بناهای قدیمی گنبدی شکل است که بر ساختمان‌های دور میدان جا خوش کرده‌اند. میدان حسن‌آباد به‌دلیل پیشینه تاریخی‌ای که دارد همیشه مورد توجه گردشگران و علاقه‌مندان به بناهای تاریخی و معماری بوده است. خانه موزه استاد مقدم، موزه پست و مخابرات در باغ ملی و موزه آبگینه ازجمله جاذبه‌های گردشگری هستند که برای رفتن به آنها می‌توانید در ایستگاه حسن‌آباد از مترو پیاده شوید و به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنید. در فاصله‌ای نزدیک از میدان حسن‌آباد، خیابان سی‌ تیر قرار دارد که به پیاده‌راهی میان ساختمان‌های تاریخی و بافت قدیمی تبدیل شده است.

بازاری پر از کامواهای رنگارنگ
برای کسانی که قصد خرید دارند، میدان حسن‌آباد پر از راسته بازارهای متنوع است. فروشگاه‌های ابزارفروشی در قسمت شمالی و شمال غربی این میدان قرار دارد. این راسته بیشتر مورد توجه ابزار به دست‌هاست و کسانی است که سررشته‌ای در امور فنی دارند. از میدان حسن‌آباد با کمی پیاده‌روی به سمت شمال، به فروشگاه‌های مبلمان اداری و محصولات چوبی می‌رسید. از بازارهای دیگری که در نزدیکی ایستگاه متروی حسن‌آباد قرار دارد، می‌توان به بازار چارسو و بازار موبایل ایران و پاساژ علاءالدین اشاره کرد. بازار کاموا هم که درست دور میدان و در قسمت جنوبی واقع شده است. سبدهای پر از کامواهای رنگارنگ به‌خصوص با شروع فصل سرما گردشگران را به وجد می‌آورد.گاری‌های دستفروشی هم همان‌جا دیده می‌شوند که زمستان‌ها لبوی داغ و تابستان‌ها هلو و زردآلو می‌فروشند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید