• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
پنج شنبه 19 مهر 1403
کد مطلب : 237101
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/j2Dk4
+
-

از جنوب تا شمال پایتخت با خط یک مترو گردش کنید

متروسواری از کهریزک تا تجریش

متروسواری از کهریزک تا تجریش

نیلوفر ذوالفقاری

از جنوبی‌ترین نقطه تهران در کهریزک تا شمال شهر و شمیران، اگر قصد دارید بدون خودروی شخصی گردش و تفریح کنید، جای هیچ نگرانی نیست! ایستگاه‌های مترو در خط یک، پرتعداد و پراکنده هستند و دسترسی به اماکن تفریحی، بوستان‌ها، مراکز فرهنگی و بازارهای خرید را راحت کرده‌اند. برخی جاذبه‌های گردشگری شهر در حوالی ایستگاه‌های خط یک مترو واقع شده‌اند. در این گزارش، یک راهنمای جمع و جوربرای‌تفریح نزدیک این ایستگاه‌ها آماده کرده‌ایم.



تجریش

چند قدمی زیارتگاه
برای یک گشت و‌گذار کامل در شمال پایتخت، خیالتان از دسترسی به حمل‌ونقل عمومی راحت باشد. ایستگاه متروی تجریش بهترین راه برای رسیدن به نقطه شروع گشت و‌گذار در شمیران است. ایستگاه در تقاطع خیابان شریعتی و میدان قدس قرار گرفته و همین که از ایستگاه خارج شوید، می‌توانید مسیر را به طرف غرب ادامه دهید تا از پیاده‌رو شلوغ به ورودی بارگاه امامزاده صالح(ع) برسید. بعد از زیارت می‌توانید در بازار سنتی تجریش
 گشت و‌گذار کنید.

موزه‌گردی حوالی تجریش
تعداد قابل توجهی از موزه‌های تهران با طی مسافتی کم از ایستگاه متروی تجریش در دسترس هستند؛ برخی با کمی پیاده‌روی و برخی با سوارشدن به تاکسی و اتوبوس.
خانه موزه سیمین و جلال، آرامگاه ظهیرالدوله، کاخ‌موزه سعدآباد، دربند، کوچه زغالی‌ها، باغ فردوس، موزه زمان و موزه موسیقی بعضی از این جاذبه‌های گردشگری است. می‌توانید تعدادی از مراکز خرید مهم را هم در همین حوالی ببینید.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید