• دو شنبه 23 مهر 1403
  • الإثْنَيْن 10 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 14
چهار شنبه 18 مهر 1403
کد مطلب : 237047
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/lOGVV
+
-

بازوهای فارسی‌زبان تل‌آویو

ضدانقلاب‌ها طی روزهای اخیر فعالانه‌تر در نقش پیاده‌نظام تبلیغاتی رژیم صهیونیستی ظاهر شده‌اند

بخش مهمی از لفاظی‌های روزهای اخیر رژیم‌صهیونیستی در چارچوب عملیات روانی علیه ایران از طریق محافل سیاسی و رسانه‌های معاند فارسی‌زبان اجرایی شده‌است. براین اساس هم بود که این جریان طی روزهای اخیر، فعالانه‌تر از گذشته در حال پیاده‌سازی رویکردهای چندوجهی مدنظر رژیم‌صهیونیستی بوده‌است. با این وجود اما، بررسی شبکه‌های‌اجتماعی نشان می‌دهد افکارعمومی داخل ایران نه‌تنها فریب تخیلات و لفاظی‌های آنان را نخورده، بلکه با برخورد طنزآمیز، نقشه‌‌های جنگ روانی دیکته شده ازسوی تل آویو را نقش برآب کرده‌است.

مشروعیت‌بخشی حمله به ایران
فعالان و رسانه‌های ضدانقلاب طی روزهای اخیر تمام‌قد در نقش بازوی فارسی‌زبان رژیم‌صهیونیستی ظاهر شده‌اند؛ تا جایی که کوشیدند به حمله نظامی علیه ایران مشروعیت دهند. براین اساس هم بود که رضا پهلوی با انتشار پیامی به دشمنان ایران اطمینان‌خاطر داد با تغییر رژیم در ایران خلأ قدرت به‌وجود نخواهد آمد.
این راهبرد اما نه‌تنها نتیجه‌ای به‌دنبال نداشت، بلکه از یک‌سو به سوژه طنز کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد و ازسوی دیگر سندی شد بر وطن‌فروشی عناصر ضدانقلاب.

 سردار قاآنی به شهادت رسید؟

موج دیگری از عملیات روانی صهیونیست‌ها و رسانه‌های فارسی‌زبان حامی‌شان، معطوف به طرح این ادعا بود که سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه ‌قدس ایران در موشک‌باران‌های اخیر جنوب لبنان ازسوی رژیم‌صهیونیستی ترور شده‌است. دراین میان رسانه‌های ضدانقلاب پا را از این‌هم فراتر گذاشته و ادعای مضحک «بازداشت فرمانده سپاه قدس به اتهام جاسوسی» را مطرح کردند. در ادامه، این فاز فضاسازی‌ها نیز نتیجه‌ای نداشت و ایرج مسجدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه‌قدس تأکید کرد که سردار قاآنی مشغول فعالیت‌های خود اســت. پــــس از آن بــــود کـــه ارتـــش رژیــم‌صهیونیــــــستی اذعان کرد که فرمانده نیروی قدس سپاه زنده است.

حمله به نمازجمعه تهران
ضربه سنگین ایران به حیثیت نظامی تل‌آویو، تصمیم‌سازان رژیم‌صهیونیستی را بر آن داشت تا با ابزارهای عملیات روانی، شکست‌شان در میدان تقابل نظامی با ایران را بپوشانند. در چنین شرایطی نخستین گام، فضاسازی و خبرسازی‌ درباره احتمال حمله رژیم‌صهیونیستی به نمازجمعه تهران به امامت رهبرمعظم‌انقلاب بود تا از یک‌سو مانع حضور پرشور مردم در این آیین شوند و ازسوی دیگر به القای فضای رعب و وحشت در کشور بپردازند. با وجود این اما حماسه روز 13مهر شکست دیگری را برای صهیونیست‌ها در عرصه عملیات روانی رقم زد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید