• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 18 مهر 1403
کد مطلب : 237041
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/8q47W
+
-

پادشاه و پسرش در یک اقلیم

گزارشی از همبازی شدن پدرها و فرزندانشان در ورزش حرفه ای، به بهانه رکوردشکنی لبران جیمز و پسرش در بسکتبال

پادشاه و پسرش در یک اقلیم

سیدسروش طباطبایی‌پور

«لبران جیمز»، معروف به «پادشاه جیمز» را که می‌شناسید؛ یکی از اسطوره‌های بسکتبال جهان و رکورددار بیشترین کسب امتیاز در لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا یا همان ان.بی.ای.حالا این بسکتبالیست 39ساله سرحال و عضو تیم لس‌آنجلس لیکرز، رکوردی جدید را به‌دست آورده؛ همبازی‌شدن با پسرش «برانی جیمز» در یک تیم و در یک مسابقه رسمی. در جریان یک بازی پیش‌فصل، 2تیم لس‌آنجلس لیکرز و فینیکس سانز، رو در روی هم قرار گرفتند که در کوارتر دوم، پسر لبران، وارد زمین شد و 11دقیقه با پدر، برای پیروزی تیمش جنگید.  البته در این بازی رؤیایی که همزمان با تولد 20سالگی برانی هم بود، تیم پدر و پسر با نتیجه 114-118 بازی را به حریف واگذار کرد، اما این بازی آغاز خلق شاهکارهایی مشترک از این خانواده بسکتبالیست در ان‌بی‌ای است.
اما در طول تاریخ، پدران و پسران دیگری هم بوده‌اند که همزمان، در یک تیم ورزشی آن هم در سطح حرفه‌ای بازی کرده‌اند. در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.


لبران جیمز و لبران جونیور که به برانی معروف است ، اولین پدر و پسر تاریخ هستند که در یک تیم بسکتبال ان‌بی‌ای  همبازی شدند. آنها در اولین بازی پیش فصل تیم لیکرز به زمین رفتند.


 ریوالدو، فوتبالیست اسطوره‌ای برزیلی و پسرش، در سال2013 توانستند تنها در یک بازی رسمی، کنار هم قرار بگیرند و برای تیم «موگی میریم» برزیل بازی کنند.


 «خوان کارلوس بارسالار» اهل پرو در کنار فرزندش «کارلوس آلونسو» 17ساله، در کنار هم قرار گرفتند و با هم بازی کردند.


«جورج کن گریفی» و پسرش  وقتی هر دو لباس تیم بیسبال «سیاتل مارینرز» را پوشیدند.


«گوردی هاو» در 43سالگی و پس از یک دوره درخشان در هاکی، بازنشسته شد، اما وقتی پسرانش «مارک» و «مارتی» 3فصل بعد، به تیم «هیوستون» پیوستند، نتوانست مقاومت کند و با پیشنهاد تیم، دوباره به میادین حرفه‌ای بازگشت و در کنار فرزندانش بازی کرد.


در آوریل 1996، ایدور گودیانسن 17 ساله، در اولین بازی ملی خودش برای تیم ملی ایسلند، به جای آرنور، پدرش وارد زمین شد و پدرش که به این پسر افتخار می کرد، بوسه ای بر گونه ایدور زد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید