• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 17 مهر 1403
کد مطلب : 236939
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/66ZxL
+
-

بارسا بایرن می‌شود

هانسی فلیک و لواندوفسکی با تیم بد ژاوی چه کرده‌اند!

بارسا بایرن می‌شود

هواداران رئال‌مادرید آرزو می‌کنند کاش ژاوی در بارسا می‌ماند و هانسی فلیک نمی‌آمد. سرمربی باشخصیت آلمانی از هر لحاظ بر سلف خود برتری دارد. او با مشتی بازیکن نوجوان و تعدادی ستاره خاموش، تیمی ساخته که تقریبا همه را می‌برد. پیش از بازی حساس با بایرن‌مونیخ و ال‌کلاسیکو، بردن تیمی مثل آلاوس خیلی اهمیت داشت. او لواندوفسکی و رافینیا را هم احیا کرده؛ طوری که اولی در این بازی هت‌تریک کرد و دومی 2پاس‌گل داد. لوا طی 25دقیقه در همان نیمه اول کار را تمام کرد تا بارسلونا با 24امتیاز از 9بازی و تنها یک ‌شکست صدر جدول را قبضه کند. رئال مادرید با ۲۱امتیاز و ویارئال با ۱۷امتیاز در رتبه‌های بعدی هستند.

   رابرت لواندوفسکی در ۳۶سالگی در ۱۱بازی این فصل، ۱۲گل و ۲پاس‌گل با پیراهن بارسا داشته که بین همه بازیکنان اروپایی بهترین عملکرد است. در این فصل هالند۱۱ و هری کین ۱۰گل زده‌اند.
   این سومین هت‌تریک لواندوفسکی در سومین فصل حضورش در بارسا بود. او قبلا مقابل والنسیا و ویکتوریا پلژن این کار را انجام داده بود.
   در این فصل تنها 8بازیکن توانسته‌اند در 5لیگ معتبر اروپایی روی حداقل ۹گل اثرگذار باشند که ۳تا از آنها، اعضای مثلث خط حمله بارسلونا هستند؛ لواندوفسکی (۱۰گل و ۲پاس‌گل)، رافینیا (۵گل و ۴پاس‌گل) و یامال (۴گل و ۵پاس‌گل).
   لوا با این گل‌ها به یک قدمی گرد مولر رسید. تعداد گل‌های او در 5لیگ بزرگ اروپایی (بوندس‌لیگا و لالیگا) به 364گل رسیده که یکی کمتر از گل‌های گرد مولر افسانه‌ای است. بهترین گلزن لیگ‌های اروپایی لیونل مسی با 496گل است و پس از او کریستیانو رونالدو 495 و جیمی گریوز 366گل قرار دارند.
   لوا زیرنظر هانسی فلیک، درنده‌تر است؛ 82بازی، 95گل و 24پاس‌گل. او رابطه‌اش را با فلیک اینگونه به تصویر کشید که اصلا نیازی نیست با هم حرف بزنند و ناگفته می‌دانند طرف مقابل چه می‌خواهد.
   لواندوفسکی و رافینیا از زمان ورودشان در سال2022، برای هم 10گل ساخته‌اند؛ رافینیا 8گل برای لواندوفسکی و لواندوفسکی 2گل برای رافینیا.
   با چنین عملکردی در 9هفته نخست لالیگا، بارسلونا یا قهرمان می‌شود یا نایب‌قهرمان. این ششمین بار در تاریخ باشگاه است که در پایان هفته نهم، 8پیروزی کسب می‌کنند؛ در پایان فصل64-1963 دوم شدند،
98-۱۹۹۷ قهرمان، 13-۲۰۱۲ قهرمان، 14-۲۰۱۳ دوم، 2017-18 قهرمان.
   بازیکنان میزبان در این بازی 12بار در تله آفساید بارسا گیر افتادند. تیم هانسی فلیک در زمینه آفسایدگیری موفق‌ترین تیم اروپایی است و دوبرابر نزدیک‌ترین تیم، موفق به مهار مهاجمان حریف در آفساید شده؛ بارسلونا (۶۲)، برایتون (۳۱)، فولام (۲۷)، اوساسونا (۲۶) و بیلبائو (۲۵). آلاوس در این بازی 2گل زد که هر دو در بازبینی ویدئویی آفساید تشخیص داده شد.
   فران تورس در همان دقایق اولیه مصدوم شد و حالا 3 تا 5 هفته آینده را از دست داده است. کنده هم به‌دلیل دیر رسیدن از ترکیب اولیه خط خورد. او به جلسه قبل از مسابقه دیر رسیده بود. هانسی فلیک قبلاً در مورد اهمیت وقت‌شناسی هشدارهایی به بازیکنانش داده و هیچ‌کس از آن سرپیچی نکرده بود.
   فلیک درنظر دارد گاوی را برای بازی بعدی بارسلونا مقابل سویا دعوت کند. گاوی که خیلی وقت است مصدوم بوده، به‌قدری سخت تمرین می‌کند که سرمربی آلمانی بارسا از او خواسته از فشار تمریناتش کم کند.

فلیک در پاسخ به شباهت‌های بارسا با بایرن مونیخ زمان او گفت بازیکنان این دو تیم با هم فرق دارند و نباید مقایسه کرد اما بارسا با او و لوا شاید به‌خوبی بایرن‌مونیخ زمان این دو باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید