• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 16 مهر 1403
کد مطلب : 236838
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/58YKZ
+
-

نشانی جدید در تهران؛ خیابان نیلفروشان

نمایندگان مردم در شورای شهر تهران طرح یک فوریتی نامگذاری معبری به نام شهید مقاومت را با اکثریت آرا تصویب کردند

گزارش
نشانی جدید در تهران؛ خیابان نیلفروشان

پروانه بهرام نژاد-دبیر گروه شهری

تهران با 2معضل و چالش بزرگ ترافیک و آلودگی هوا دست‌به‌گریبان است و توسعه و بهبود و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی بهترین راهکار برون‌رفت از این چالش‌ها است. همین موضوع سبب شد تا بار دیگر موضوع حمل‌ونقل عمومی محور اصلی صحبت‌های مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران قرار گیرد. او دیروز (۱۵مهر) در دویست‌وشصت‌وهشتمین جلسه پارلمان شهری خبر خوبی درباره ورود اتوبوس‌های برقی داد و گفت که ۱۱۰دستگاه اتوبوس‌برقی چینی و ۲۵دستگاه اتوبوس‌برقی داخلی به‌زودی رونمایی و وارد مدار خدمت‌رسانی می‌شوند. البته محور اصلی این جلسه تصویب نامگذاری معبری به نام شهید نیلفروشان بود.


دستور جلسه اول
 موضوع: بررسی یک فوریت نام‌گذاری معبری در پایتخت به نام شهید عباس نیلفروشان
 تصمیم شورا: یک فوریت با اکثریت آرا تصویب شد.

دستور جلسه دوم
 موضوع: بررسی گزارش حسابرسی شرکت شهروند (سال مالی۱۴۰۲)
 توضیح مسئولان: داوود قربانیان، مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند گفت: تلاش کردیم خدمت‌رسانی به نحو احسن انجام شود و فروش اقلام در فروشگاه‌های شهروند افزایش داشته است.
 تصمیم شورا: نمایندگان با گزارش حسابرسی موافقت کردند.

دستور جلسه سوم
 موضوع: بررسی گزارش حسابرسی شرکت پیام رسا (سال مالی۱۴۰۲)
 تصمیم شورا: گزارش حسابرسی با موافقت اعضای شورا تأیید شد.

دستور جلسه چهارم
 موضوع: بررسی گزارش حسابرسی سازمان زیباسازی شهر تهران (سال مالی۱۴۰۲)
 نکته مهم: میثم مظفر، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه در جریان بررسی حسابرسی گفت که سازمان زیباسازی از ابتدای تأسیس در پوشش بیمه و مالیات کار مؤثری انجام نداده و عقب‌ماندگی زیادی دارد.
 تصمیم شورا: با موافقت اعضای شورای شهر، گزارش تصویب شد.

دستور جلسه پنجم
  موضوع: بررسی گزارش حسابرسی سازمان مدیریت بحران تهران (سال مالی۱۴۰۲)
  توضیح مسئولان: علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران در جریان ارائه گزارش حسابرسی اعلام کرد که دارایی‌های سازمان از ۱۷۸میلیارد تومان به ۴۲۶میلیارد تومان افزایش یافته که نشان‌دهنده افزایش آمادگی عملیاتی سازمان است.
  تصمیم شورا: با اکثریت آرا گزارش تصویب شد.

دستور جلسه ششم
  موضوع: گزارش حسابرسی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران (سال مالی۱۴۰۲)
  نکته مهم: میثم مظفر در جریان بررسی این گزارش گفت که سازمان باید در مدت یک‌ماه کارگروهی تشکیل دهد و رفع مشکلات مالیاتی و مطالبات از مناطق و سازمان‌ها پیگیری شود.
  تصمیم شورا: گزارش حسابرسی توسط اعضای شورا تأیید شد.


دستور جلسه هفتم
  موضوع: بررسی گزارش حسابرسی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران (سال مالی1402)
  توضیح مسئولان: پوریا علیمردانی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل شهرداری تهران در جریان بررسی حسابرسی در موضوع پارکینگ‌ها اعلام کرد که برخی از پارکینگ‌ها در اختیار مناطق است و به‌جای آنها معوض دریافت شده است.
  تصمیم شورا: درنهایت گزارش حسابرسی سازمان تأیید شد.

رئیس پارلمان شهری در جمع خبرنگاران  چه گفت؟

پیش از شروع جلسه، طبق روال هر هفته مهدی چمران، رئیس پارلمان شهری در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌های اصحاب رسانه پاسخ داد.
 تغییرات و انتصابات در شهرداری: شورا اصلا در این زمینه دخالت نمی‌کند؛ چراکه وظیفه شورا نظارت بر کار مدیران است و انتصابات ارتباطی به شورا ندارد.
 هفت‌ساله‌شدن شورا: موضوع توسط شورای‌عالی استان‌ها پیگیری می‌شود. به‌هرحال برخی از نمایندگان مجلس موافق و عده‌ای هم مخالف هستند. تا جایی که اطلاع دارم هنوز این موضوع در شورای نگهبان مطرح نشده است.
 تغییر روز تهران: ۱۴مهر به‌عنوان روز تهران در شورای فرهنگ عمومی استان به‌تصویب نرسیده و از طرفی ۱۲بهمن پیشنهاد شده تا روز ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی به‌عنوان روز تهران انتخاب شود.
 کم‌شدن کالاهای اساسی: انتشار تصاویر جعلی از کم‌شدن کالاهای اساسی، اقدامی بچگانه و سخیف بود و می‌خواهند با چنین کارهایی مردم را از مسیر خود منحرف کنند.
 حمله موشکی ایران به اسرائیل: امیدواریم این بمباران‌ها با سقوط اسرائیل به پایان  برسد. سکوت کشورهای غربی هم منجر به سقوط آنها خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید