• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
دو شنبه 16 مهر 1403
کد مطلب : 236821
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/KO49z
+
-

ویروس لیگ

این‌بار فیفادی مقصر نبود و بازیکنان در باشگاه‌ها مصدوم شدند

ویروس لیگ

کم‌کم تعداد مصدومان فوتبال از تعداد بازیکنان حرفه‌ای بیشتر می‌شود! هنوز فیفادی شروع نشده، بازیکنانی مثل کارواخال، رودری، وینیسیوس، کریم آدیمی، تراشتگن، کیه‌زا، برمر و خیلی‌های دیگر مصدوم شدند و بازی‌های ملی را از دست دادند. پیش از این اهالی فوتبال به بازی‌های ملی لقب ویروس فیفا داده بودند، چون باعث آسیب‌دیدگی بازیکنان و زیان باشگاه‌ها می‌شد اما حالا فیفا می‌تواند در پاسخ به این طعنه به رقابت‌های باشگاهی بگوید «ویروس لیگ»!
    رئال‌مادرید باشگاهی‌ است که حالا در آستانه تعطیلات فیفادی با شوکی جدی بابت مصدومیت بازیکنان کلیدی‌اش روبه‌رو شده است. رئالی‌ها در آغاز این هفته با نتیجه 2بر صفر ویارئال را شکست دادند و به رکورد 41‌بازی بدون شکست در لالیگا رسیدند اما مصدومیت کارواخال و وینیسیوس، شیرینی برد را به‌صورت کامل از بین برد. روز گذشته مشخص شد دنی کارواخال دچار سه پارگی سنگین از ناحیه رباط صلیبی، رباط خارجی و تاندون پوپلیتئوس شده و ادامه فصل را از دست داده است. براساس اخبار منتشر شده او 8 تا 10‌ماه دور از میادین خواهد بود.
    شخصی که باعث مصدومیت کاپیتان رئالی‌ها شد، همان بازیکنی است که دو هفته پیش، تراشتگن را مصدوم کرد و به خانه فرستاد. یرمی پینو، وینگر ۲۱‌ساله ویارئال، سال گذشته در ‌ماه نوامبر به‌دلیل مصدومیت رباط صلیبی فصل را به‌طور کامل از دست داد و حالا در حال چشاندن مزه تلخ آن اتفاق ناگوار به ستارگان لیگ است. البته او در آسیب‌دیدگی کارواخال اصلا تقصیری نداشت و خود این بازیکن بود که از پشت سایه توپ را زد و به‌اشتباه به میان پاهای پینو کوبید و خودش مصدوم شد!
    ستاره دیگری که در این بازی مصدوم شد، وینیسیوس بود. وینی جونیور با شانه‌درد و گردن‌درد زمین را ترک کرد و حالا گفته می‌شود او ۲ تا ۳‌هفته دور از میادین خواهد بود که خوبی‌اش این است که 2هفته از آن فیفادی است. همین که وینی به ال‌کلاسیکو برسد، برای رئالی‌ها خوب است.

دنی کارواخال، مدافع ملی‌پوش و نامزد توپ طلا درباره مصدومیتش گفته است: «به‌دلیل آسیب جدی رباط صلیبی جراحی خواهم کرد و از حالا مشتاق شروع روند بهبودی و بازگشت به میادین مثل یک هیولا هستم. از همه شما برای پیام‌های محبت‌آمیزتان بسیار سپاسگزارم.»

وینیسیوس با گلی که در مقابل ویارئال زد، به رکورد 87‌گل با پیراهن رئال رسید و با پرودن برابری کرد و به بیست‌وپنجمین گلزن برتر تاریخ باشگاه تبدیل شد. عملکرد وینی در این فصل؛ 12بازی، 4گل و 7پاس‌گل.

از فصل 19-2018، والورده با 9‌گل با شوت از بیرون محوطه جریمه در ترکیب رئال رکورددار است، برابر با گل‌های بنزما و بالاتر از کروس (7)، وینیسیوس و آسنسیو (6) و مودریچ (5). والورده از ژانویه سال 2022 تاکنون 8گل با شوت از بیرون محوطه جریمه زده که یک رکورد است؛ بالاتر از گریزمان و آسپاس با 7گل.

هر دو گل رئالی‌ها در این بازی از پشت محوطه جریمه زده شد. رئال‌مادرید از 11نوامبر 2023 مقابل والنسیا که کارواخال و وینیسیوس هر دو از بیرون محوطه جریمه گل زده بودند، چنین چیزی را تجربه نکرده بود. در این مدت رئال در 39‌بازی قبل لالیگایی فقط 2گل با شوت از بیرون محوطه جریمه زده بود؛ شوامنی مقابل مایورکا در آوریل و فدریکو والورده در مقابل همین تیم در ‌ماه آگوست با ضربه کاشته.

رئال که حالا در 41‌بازی لالیگایی طعم باخت را نچشیده، اگر به سلتا نبازد، آنگاه در ال‌کلاسیکو باید دنبال بازی بدون شکست شماره‌43باشد و رکورد بارسلونا را بزند. اگر این اتفاق بیفتد، در مستایا مقابل والنسیا می‌توانند با نباختن به رکورد 44‌بازی بدون شکست در لالیگا برسند.

وینیسیوس در این دیدار هفتمین گل خود را از خارج از محوطه جریمه برای رئال‌مادرید در لالیگا به ثمر رساند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید