• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
یکشنبه 15 مهر 1403
کد مطلب : 236760
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Bg4Qx
+
-

جولان مرگ در باغ‌های گردو

رویداد
جولان مرگ در باغ‌های گردو

با آغاز فصل برداشت محصول گردو از باغ‌های استان همدان، حوادث مربوط به سقوط از درختان نیز افزایش پیدا کرده و این حوادث تا‌کنون جان 5نفر را گرفته است.
به گزارش همشهری، هر ساله فصل برداشت محصول گردو که می‌رسد، حوادثی مربوط به سقوط از درختان در باغ‌های گردو نیز سیر صعودی پیدا می‌کند. هنوز روش سنتی، مهم‌ترین روشی است که صاحبان باغ‌های گردو برای برداشت این محصول از درختان به‌کار می‌گیرند که البته با خطراتی نیز همراه است. در این روش، افراد درحالی‌که چوب‌های بلندی در دست دارند، از درختان گردو بالا می روند و تلاش می‌کنند با همان چوب‌های بلند، گردوها را از درختان جدا کنند، اما گاهی بلندی درخت‌ و کم‌تجربگی افراد دست به‌دست هم می‌دهد و سقوط‌های هولناکی رقم می‌خورد.
روز گذشته رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ استان همدان در جمع خبرنگاران از مرگ 5نفر بر اثر سقوط از درختان گردو خبر داد و گفت: همزمان با آغاز فصل برداشت گردو از باغ‌های استان از بیستم شهریور تا چهاردهم مهرماه، 5 نفر به ‌علت سقوط از درخت گردو جان باختند و ۱۳۵نفر نیز دچار مصدومیت شدند که این آمار تا چهارم مهر 3 فوتی و 61مصدوم بود.
محمدرضا شکوهی افزود: شهرستان تویسرکان قطب گردوی کشور با ۵۹نفر مصدوم و 3 فوتی بیشترین تعداد مصدوم و فوتی را در استان به‌خود اختصاص داده است. پس از شهرستان تویسرکان، بیشترین مصدومان سقوط مربوط به شهرستان همدان با ۳۱نفر است.
رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ استان همدان ادامه داد: همچنین شمار مصدومان ناشی از سقوط از درخت گردو در ملایر ۲۲نفر، رزن 7 نفر، شهرستان بهار ۲نفر و کبودرآهنگ یک نفر است. ۱۳نفر بر اثر سقوط از درخت گردو در نهاوند مصدوم شدند و ۲نفر به‌علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند. بیشترین نوع صدمات وارده، آسیب به ستون فقرات، دست و پا، لگن و سر و گردن است.
شکوهی توصیه کرد: به‌منظور پیشگیری از حادثه سقوط از درختان گردو به باغداران توصیه می‌شود از افراد توانمند و باتجربه برای گردوتکانی استفاده کنند و از به‌کارگیری افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، سالخورده و معتاد به موادمخدر بپرهیزند. از زمان شروع فصل برداشت گردو در باغ‌های استان تا چهارم مهرماه 3 نفر فوت‌کرده و ۶۱نفر مصدوم شده‌اند.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید