• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
یکشنبه 15 مهر 1403
کد مطلب : 236723
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Mj4oQ
+
-

دون آنتونیو و غول مهربان

ناپولی با کونته و لوکاکو مدعی قهرمانی است

دون آنتونیو و غول مهربان

ناپولی زیرنظر اسپالتی برای سومین‌بار در تاریخ خود قهرمان ایتالیا شد اما با رفتن این مربی به تیم ملی ایتالیا، اوضاع برای ناپلی‌ها به‌خوبی پیش نرفت. آنها زیرنظر رودی گارسیا به یک تیم معمولی تبدیل شدند و با ماتزاری هم کاری از پیش نبردند. با آمدن آنتونیو کونته، حالا پارتنوپی بار دیگر به مدعی اصلی قهرمانی تبدیل شده است. آنها جمعه‌شب 3بر یک کومو را شکست دادند و این در حالی است که فصل را با یک شکست 3بر صفر مقابل هلاس ورونا آغاز کرده بودند اما در 7‌بازی بعدی، 6‌برد به‌دست آوردند. با پنجمین پیروزی پیاپی، شاگردان کونته با 16امتیاز در صدر جدول قرار گرفتند. آنها در فاصله شکست هفته اول تا پیروزی هفته هفتم، یک مساوی هم با یوونتوس مدعی داشتند.

    تونل وحشت
اگر کونته بتواند آبان‌ماه را به‌سلامت رد کند، بخت نخست قهرمانی خواهد بود. تیم او در یک مقطع فشرده پشت‌سرهم با تیم‌های میلان، آتالانتا، اینتر، رم، تورینو، 2 بازی رفت‌و‌برگشت در جام حذفی مقابل لاتزیو و بازی با اودینزه را در پیش دارد که همگی سخت و برای کله‌پا کردن یک سرمربی کافی است.

    پرواز دوباره
لوکاکو از روی نقطه پنالتی گل زد. او مهاجم محبوب کونته است و زیرنظر سرمربی ایتالیایی ۶۷گل و ۲۰پاس‌گل ثبت کرده است. مهاجم بلژیکی بهترین دورانش را با کونته تجربه کرده و با او قهرمان سری‌آ و آقای گل لیگ شده است. این گل و پاس‌گل در صدويكمین بازی‌اش زیرنظر کونته صورت گرفت. لوکاکو از زمان حضورش در ناپولی در ۶بازی موفق به ثبت ۳گل و ۵پاس‌گل شده و در حال‌حاضر بهترین پاسور تیم هم هست. از زمان ۲۰تیمی شدن سری آ (05-2004)، لوکاکو تنها بازیکنی است که در ۵‌بازی اول خود برای ناپولی بیشترین مشارکت در گل‌ها را داشته؛ ۷تأثیرگذاری. حالا مشخص شده کونته حق داشته به‌خاطر لوکاکو، مهاجم گران‌قیمت تیم (اوسیمن) را رد کند و او را به گالاتاسرای قرض دهد.

پوگبا در عربستان یا آمریکا؟
محرومیت ستاره فرانسوی کاهش یافت اما او دیگر جایی در یووه ندارد
محرومیت 4‌ساله پل پوگبا به 18ماه کاهش یافت و این هافبک فرانسوی می‌تواند به‌زودی به فوتبال برگردد؛ با این تفاوت که باید برای خودش باشگاهی دست‌وپا کند چون یوونتوس او را نمی‌خواهد. بازیکنی که زمانی 100میلیون یورو قیمت داشت و این اواخر به‌صورت رایگان منچستریونایتد را ترک کرده و بار دیگر به یووه برگشته بود، از ژانویه می‌تواند به تیمی تازه برود. کاهش محرومیت این بازیکن با حکم دادگاه ورزش موسوم به CAS صورت گرفت. او ابتدای فصل گذشته به‌دلیل مثبت شدن تست دوپینگش، به ۴سال محرومیت محکوم شده بود. در آزمایش‌ها مشخص شد سطح تستوسترونش به‌دلیل مصرف داروهای غیرمجاز بالاتر از حد معمول است. تستوسترون هورمونی است که استقامت ورزشکاران را افزایش می‌دهد. بلافاصله دادگاه ملی ضد ‌دوپینگ ایتالیا و با درخواست دادستانی مبارزه با دوپینگ، محرومیتش را ابلاغ کرد و باشگاه یوونتوس حقوقش را به کمترین میزان یعنی 2هزار یورو در‌ماه کاهش داد.
درباره مقصد آینده او گفته می‌شود که احتمالا لیگ فوتبال حرفه‌ای آمریکا خواهد بود اما گمانه‌زنی‌هایی هم وجود دارد مبنی بر احتمال انتقالش به لیگ برتر عربستان. او بارها به این کشور برای شرکت در مناسک حج عمره و واجب سفر کرده و پیش از قطعی شدن دوپینگش هم زمزمه‌هایی درباره انتقال به یکی از باشگاه‌های این کشور مطرح بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید