• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
یکشنبه 15 مهر 1403
کد مطلب : 236710
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/vgV9V
+
-

بازگشت خیابان17شهریور به نسخه قدیمی

12سال پس از اجرای پروژه پیاده‌راه ۱۷ شهریور از میدان امام حسین(ع) تا میدان شهدا، سرانجام گام آخر برای خداحافظی همیشگی با بهره‌برداری غیرخودرویی از این معبر در دستور کار قرار گرفت و به‌زودی کوچه‌های منتهی به پیاده‌راه ۱۷ شهریور بازگشایی می‌شوند.

 ساخت پیاده‌راه
سال 1391شهرداری وقت برخلاف نظر کارشناسان طرح شتاب‌زده و غیرکارشناسی ساخت پیاده‌راه 17شهریور را کلید زد و این معبر حدفاصل میدان شهدا تا میدان امام حسین(ع) سنگفرش و به روی خودروها بسته و حواشی اجرای آن آغاز شد.

 اعتراض اهالی و باز شدن بخشی از مسیر
از سال 1394یعنی درست 3 سال بعد از اجرای طرح پیاده‌راه، اعضای شورای شهر وقت به‌دنبال درخواست کسبه و اهالی خواستار بازگشایی پیاده‌راه ۱۷ شهریور شدند و در واپسین روزهای سال 1395بخشی از این مسیر از خیابان صفا تا میدان شهدا به روی خودروسوارها باز شد.

 بازگشایی کوچه‌ها و بازگشت به نسخه قدیمی
با بازگشت خودروها دیگر پیاده‌راه 17 شهریور معنایی نداشت. از سویی هنوز دسترسی کوچه‌ها به خیابان ۱۷ شهریور مسدود مانده بود. حالا این مشکل حل شده و وحیدرضا انارکی محمدی، شهردار منطقه ۱۲ خبر از احتمال بازگشایی کوچه‌ها را  می‌دهد تا خیابان 17شهریور به نسخه قدیمی‌اش بازگردد.

برخی کوچه‌ها بازگشایی می‌شوند
وحیدرضا انارکی محمدی، شهردار منطقه 12:
بازگشایی همه کوچه‌ها موجب تغییر جریان ترافیک و ازدحام خودروها می‌شود. بر همین اساس، بعد از بررسی‌های تخصصی و تهیه نقشه‌های ترافیکی تصمیم گرفته شد که تنها برخی از کوچه‌های این محور که هم درخواست ساکنان است و هم موجب افزایش بار ترافیک نمی‌شود بازگشایی شود، البته طرح آماده شده و برای بررسی و تصویب به شورای ترافیک تهران ارسال شده است و بعد از تصویب، کوچه‌های منتهی به پیاده‌راه
 ۱۷ شهریور بعد از گذشت ۱۲ سال بازگشایی می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید