پروانه بهرام نژاد؛ روزنامهنگار
بیش از یک دهه شهروندان شرق پایتخت شاهد پلهای نیمه تمام بر فراز بزرگراه امامعلی(ع) و خیابان خاوران بودند تا اینکه در ابتدای دوره ششم مدیریت شهری مقرر شد این سازههای نیمهکاره تعیین تکلیف شوند. از اینرو بازطراحی و اصلاح هندسی پلها در دستور کار قرار گرفت و قرار شد پلها به سرعت تکمیل و آماده بهرهبرداری شوند. جزئیات این طرح را در ادامه بخوانید.
چرا پلهای ارتباطی خیابانهای خاوران و دهحقی نیمه تمام ماند؟
قرار بود این پلها خیابان شوش را به خیابان دهحقی متصل کنند اما بازنگریهای صورت گرفته در دورههای گذشته مدیریت شهری ضمن خارج ساختن محور شوش از حالت بزرگراهی، این اتصال را بهدلیل نیاز به تملک و رفع معارضان متعدد ملکی منتفی ساخت.
در طرح جدید چه اتفاقی میافتد؟
پلهای ارتباطی خیابانهای خاوران و دهحقی باز طراحی شده و با حذف و اصلاح دهانههای اضافی به سرعت تکمیل میشود.
صرفهجویی 1500میلیارد تومانی شهرداری
محمدصادق خیرخواه، مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران:از آنجا که تملک املاک تجاری موجود در شمال و جنوب خیابان خاوران بهمنظور ساخت پل و برقراری اتصال نیازمند صرف هزینهای حدود ۱۵۰۰میلیارد تومان بود، بازطراحی پلهای مذکور و حذف و اصلاح دهانههای اضافی، امکان تکمیل این پلهای ارتباطی بدون صرف هزینه تملک را میسر کرد.
تکمیل پلهای نیمهکاره خاوران - دهحقی پس از ۱۰سال
در همینه زمینه :