• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
یکشنبه 15 مهر 1403
کد مطلب : 236694
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/oYL6K
+
-

30سال قبل در صفحه حوادث همشهری

ویرانی 2خانه در خیابان پاسداران

عدم‌رعایت اصول فنی ساختمان‌سازی‌ موجب فروریختن 2 واحد ساختمانی در تهران شد.
به گزارش خبرنگار همشهری، ‌سحرگاه دیروز 2ساختمان کنار هم به‌علت پی‌کنی یک ساختمان در دست احداث فرو ریخت و خسارات کلی به بار آورد. در جریان این حادثه یک دستگاه اتومبیل پیکان که در پارکینگ یکی از این خانه‌ها قرار داشت زیر خروارها خاک له شد. 15نفر از ساکنان این ساختمان که خوشبختانه پیش از فروریختن از آنجا خارج شده بودند اظهار داشتند طی چند روز اخیر به‌علت ترکیدن لوله آب و جابه‌جایی درهای ورودی ساختمان به مالک و مهندس ناظر ساختمان مکرر اخطار داده شده بود ولی هیچ‌یک از آنها توجهی به اعتراض مالکین ساختمان نکرده بودند.

مرگ 66سرنشین فوکر در کوه‌های کرکس

روز ۲۳ مهر سال ۱۳۷۳ یعنی درست 30سال قبل در چنین روزهایی همشهری در صفحه حوادث خود گزارشی تکمیلی از حادثه سقوط یک هواپیمای مسافربری در حوالی اصفهان منتشر کرد. در این گزارش آمده:
اولین اظهارنظر کارشناسان هواپیمایی کشور درباره حادثه هواپیمای مسافربری در مسیر اصفهان - تهران حاکی از آن است که هواپیما به‌دلیل پرواز در ارتفاع پایین در منطقه کرکس با کوه برخورد کرده و متلاشی شده است.
هواپیمای مسافربری فوکر 28متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان در ساعت 22:50دقیقه چهارشنبه گذشته با پرواز شماره 747 از اصفهان به مقصد تهران به پرواز درآمد ولی ارتباط آن دقایقی بعد از پرواز با برج مراقبت قطع شد و سازمان هواپیمایی روز پنجشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هواپیما در ارتفاعات کرکس سقوط کرده و 66نفر از کادر پرواز و خدمه و سرنشینان آن کشته شده‌اند.
قطعات هواپیما در حوالی روستای طار از توابع نطنز جنب ایستگاه مخابرات مشاهده شده است.
به‌گفته مهندس شاهچراغی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری که به همراه اکیپ تجسس به منطقه سقوط هواپیما آمده است جعبه سیاه هواپیما بعد از‌ظهر پنجشنبه پیدا شد و کارشناسان نظر نهایی خود را درباره علت سقوط ‌ بعد از بررسی اطلاعات ضبط‌  شده در جعبه سیاه اعلام خواهند کرد.
گزارش خبرنگاران اعزامی همشهری حاکی است که کار جمع‌آوری بقایای اجساد سرنشینان هواپیمای سانحه‌دیده دیروز به پایان رسید و به اصفهان منتقل شد.
محمد صافی، مسئول جمعیت هلال احمر اصفهان و کمیته حوادث غیرمترقبه این استان گفت: امدادگران و نیروهای انتظامی شهرستان نطنز توانسته‌اند حدود 90درصد از قطعات متلاشی‌شده و اجساد را جمع‌آوری کنند.
به موجب همین گزارش قطعات هواپیما، اجساد و وسایل مسافران تا حدود یک و نیم کیلومتری محل حادثه پراکنده شده است.
سرهنگ خلبان داوود سامانلو از خلبانان هوانیروز گفت: ‌هواپیمایی که از فرودگاه اصفهان پرواز می‌کند با توجه به چرخشی که در جنوب کوه‌های کرکس انجام می‌دهد در این منطقه باید حداقل بیش از 15هزار پا ارتفاع داشته باشد.
در حال حاضر گروهی از نیروهای انتظامی در محل سقوط هواپیما حضور دارند و جز جعبه سیاه هواپیما که گفته می‌شود قسمت‌هایی از آن شکسته شده است، قطعات هواپیما در محل پراکنده است. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، رئیس‌جمهور کشورمان که در یک سفر آسیایی به سر می‌برد در پیامی، تأسف عمیق خود را از این سانحه اعلام کرد و به بازماندگان تسلیت گفت. رئیس جمهور از وزیر راه و ترابری خواسته با تشکیل یک ستاد و با همکاری کارشناسان هرچه سریع‌تر به این سانحه رسیدگی شود. شاهچراغی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در زمینه چگونگی وقوع این حادثه تأسف‌بار گفت:‌ در آخرین ساعات چهارشنبه گذشته وقتی ارتباط هواپیمای فوکر 28با برج مراقبت اصفهان و تهران قطع شد، بلافاصله تیم تجسس برای بررسی موضوع و کشف وضعیت هواپیما تشکیل شد.
این تیم فعالیت خود را از ساعت 23چهارشنبه تا 6بامداد پنجشنبه ادامه داد و در این مدت وقوع حادثه و سقوط هواپیما مورد تأیید قرار گرفت. در هلال احمر اصفهان نیز ستاد ویژه‌ای برای اطلاع از سرنوشت هواپیما تشکیل شد.
صبح روز پنجشنبه با روشن‌شدن هوا، 3فروند هلی‌کوپتر از اصفهان و تهران به جست‌وجو در این منطقه پرداختند و پس از شناسایی محل سقوط، تعدادی آمبولانس و نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.

قتل همسر دیپلمات مجارستانی در تهران به‌دست 6افغان

در پی تحقیقات و تلاش دامنه‌دار نیروی انتظامی برای دستگیری قاتل یا قاتلین همسر دیپلمات مجارستانی در تهران ۶ تن از اتباع افغانستان که گفته می‌شود در این جنایت دست داشته‌اند، دستگیر شدند.
سردار سرتیپ رضا سیف‌اللهی، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کرده است که متهمین به قتل در مدتی کمتر از یک هفته پس از وقوع جنایت دستگیر شده بودند و در این مدت نیز بازجویی و کسب اطلاعات اولیه برای شناسایی کامل مهاجمین به خانه مسکونی این دیپلمات ادامه داشته است.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی مهاجمان شب دوشنبه پنجم مهر‌ماه پس از حمله به خانه مسکونی آقای ژوزف باخ، رایزن بازرگانی مجارستان واقع در محمودیه تهران همسر وی را به قتل رساندند و خود او را به سختی مجروح کردند. پس از
 برملا‌شدن واقعه، مأمورین ژوزف را به بیمارستان خاتم‌الانبیا انتقال دادند و وی تحت عمل جراحی قرار گرفت. بنابه همین گزارش ۶ متهم به قتل افغانی با همدستی سرایدار ساختمان مجاور محل سکونت دیپلمات مجاری با نقشه قبلی و به قصد سرقت وارد خانه این دیپلمات شده بودند، اما پس از اینکه سرایدار توسط همسر دیپلمات مورد شناسایی قرار گرفت، آنها با اسلحه سرد و به قصد کشتن این زن و شوهر هر دو را مورد حمله قرار می‌دهند. همسر ژوزف براثر ضربات وارده به قتل می‌رسد و خود وی به سختی مجروح می‌شود.
مأمورین انتظامی براساس نشانه‌ها و شواهدی که در دست داشتند موفق به شناسایی و دستگیری سرایدار و ۶ متهم به قتل تبعه افغانستان شده‌اند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. خبر دستگیری متهمان به قتل همسر دیپلمات مجاری در محافل بین‌المللی انعکاس وسیعی داشته است.

 کشف یک و نیم کیلو طلا در خاک‌سفید
ماموران انتظامی منطقه شمال تهران از خانه مردی به‌نام احمد در منطقه خاک‌سفید که متهم به سرقت خانه‌ای در خیابان دکتر شریعتی است یک و نیم کیلو طلا شامل انواع زینت‌آلات به‌دست آوردند. وی پس از دستگیری به انجام دستبرد اعتراف کرد و همراه پرونده تحویل مقامات قضایی شد.

   همسرکشی با کابل برق
مردی که در شهرستان خوی همسرش را با کابل برق به قتل رسانده بود پس از دستگیری مدعی شد که فقط قصد تنبیه همسرش را داشته نه کشتن او و تنها به‌دلیل مصرف مشروبات الکلی مرتکب این جنایت شده است. متهم به قتل پس از کشتن همسرش «اقدس» قصد متواری‌شدن داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید