• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
شنبه 14 مهر 1403
کد مطلب : 236666
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Lg4A4
+
-

فشار طلای جهانی افتاد

قیمت طلا در هفته معاملاتی گذشته اندکی کاهش پیدا کرد، درحالی‌که انتظار می‌رفت با دورنمای مثبت کاهش نرخ بهره در آمریکا، روند صعودی آن ادامه پیدا  کند. فعلا قیمت هر اونس طلای جهانی در محدوده 2657 دلار ثابت مانده است.

نظرسنجی رویترز نشان می‌دهد  تولید نفت اوپک در سپتامبر، با مختل‌ شدن عرضه لیبی و پیشرفت عراق در رعایت سهمیه کاهش تولید اوپک‌پلاس، به پایین‌ترین حد خود در سال‌جاری کاهش یافته و به محدوده 26میلیون بشکه رسیده است.

 شرکت خودروسازی فوردموتور از دولت بریتانیا خواسته تا یارانه‌ها را برای کمک به‌خودروسازان برای رسیدن به اهداف فروش، درحالی‌که مصرف‌کنندگان از خودروهای الکتریکی اجتناب می‌کنند، بازگرداند.

یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بخش تولید آلمان در سپتامبر با سریع‌ترین سرعت خود در یک سال گذشته، تحت‌تأثیر کاهش شدید تولید، سفارش‌های جدید و اشتغال قرار گرفته و چهارمین ‌ماه متوالی رکود را دارد.

براساس داده‌های رسمی دولت روسیه، در ‌ماه گذشته بودجه این کشور ۸.۱۳ میلیارد دلار از محل فروش نفت و گاز دریافت کرده که ۰/۹درصد کمتر از‌ ماه قبل است. درحالی‌که درآمدهای ‌ماه قبل ۴/۳ درصد بالاتر از‌ ماه مشابه سال قبل بود.

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) پیش‌بینی کرد با تشدید رقابت میان آسیا و اروپا برای گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی)، تقاضای جهانی برای گاز طبیعی در سال ۲۰۲۵، به بالاترین حد خود خواهد رسید و مصرف‌کننده‌ها با قبض‌های بالاتری مواجه می‌شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید