• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
شنبه 14 مهر 1403
کد مطلب : 236627
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Q14NY
+
-

4تیم در تهران بی‌زمین

از هفته هفتم لیگ برتر امروز 3بازی برگزار می‌شود و هر دو تیم پرسپولیس و استقلال در تهران بازی دارند

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران که روز گذشته با برگزاری 4مسابقه آغاز شد‌، امروز با 3بازی دیگر ادامه می‌یابد و تقریبا همه تیم‌های مدعی قهرمانی منهای تراکتور امروز به زمین خواهند رفت. پرسپولیس میزبان است، استقلال با وجود مهمانی از تهران خارج نمی‌شود و سپاهان تنها تیم مدعی است که باید در خارج از اصفهان بازی کند.
 
  پرسپولیس - چادرملو
سرخپوشان از ساعت 17امروز در ورزشگاه تختی تهران به مصاف چادرملوی اردکان خواهند رفت. پرسپولیس در این هفته‌ها هر 5روز یک‌بار در رقابت‌های داخلی و خارجی به میدان می‌رود و ترکیب اصلی این تیم تا حدودی دچار خستگی شده است. با توجه به اینکه گاریدو هم اعتقادی به سیستم چرخشی و تغییر‌دادن ترکیب با استفاده از بازیکنان دیگر ندارد، ترکیب اصلی پرسپولیس تا حدودی دچار خستگی شده و این خستگی را در جریان تساوی با تیم پاختاکور تا حدود زیادی می‌شد حس کرد. حالا 5روز بعد از آن تساوی، قرمزها به لیگ برتر بازگشته‌اند و باید به مصاف چادرملو بروند؛ تیمی که تازه به لیگ برتر پا گذاشته اما چهره بدی در این هفته‌ها نداشته است. چادرملو توانسته از 6بازی 2بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد و در رتبه هفتم جدول قرار بگیرد. این تیم در همه بازی‌هایش گل زده و از این لحاظ شبیه خود پرسپولیس است که او هم در همه مسابقات این فصل موفق به گلزنی شده است. پرسپولیس برای این مسابقه همه نیروهایش را غیر از امید عالیشاه که دوباره مصدوم شده در اختیار دارد و باید دید گاریدو این بار به بازیکنانی چون یاسین سلمانی، سرلک و آل‌کثیر که کمتر در بازی‎ها دیده شده‌اند، اعتماد خواهد کرد یا نه. تیم گاریدو هرسه مسابقه قبلی‌اش را در لیگ برده و در این مسابقه به‌دنبال چهارمین برد متوالی است. قرمزپوشان دقیقا 300دقیقه است در لیگ برتر گلی نخورده‌اند و دروازه‌شان روی رقبا بسته مانده است. تقریبا تمامی اعضای خط دفاعی و دروازه‌بان این تیم ملی‌پوش هستند و بعد از این مسابقه باید به اردوی تیم‌های ایران، گرجستان و الجزایر ملحق شوند. آنها تلاش می‌کنند با کسب یک برد خوب و روحیه‌ای بالا این سفر را آغاز کنند.
 
   استقلال خوزستان - سپاهان
از ساعت‌19 و به میزبانی استقلال خوزستان، تیم سپاهان هم هفتمین بازی‌اش را در لیگ برتر آغاز می‌کند تا با امتیازگیری از استقلال خوزستان، خودش را در جمع صدرنشین‌ها حفظ کند. سپاهان هفته گذشته جدال رودررو را به تراکتور باخت و همین شکست موجب شد که زردپوشان بعد از چند هفته صدر جدول را به تراکتور واگذار کنند؛ البته با امتیازی برابر. سپاهان بعد از باخت به تراکتور در یک بازی فوق‌العاده توانست استقلال تاجیکستان را با 4گل ببرد و برخلاف هفته‌های گذشته که در لیگ داخلی بهتر از بازی‌های خارجی نتیجه می‌گرفت، این بار در لیگ باخت و در آسیا پیروز شد. در مصاف سپاهان با استقلال خوزستان حضور و درخشش بازیکنان خارجی بیشتر از هر مسابقه دیگر به چشم خواهد آمد. در سپاهان، برایان دابو و بوبکر کامارا از ستاره‌های دیدار با استقلال تاجیکستان بودند و هر دوی آنها گل زدند. به اینها باید استیون انزونزی را هم اضافه کرد که در مصاف با استقلال غایب بود اما دوباره برمی‌گردد. در آن سوی میدان، استقلال خوزستان هم مثل سپاهان سرمربی خارجی دارد و میودراگ بوژوویچ هم مانند ژوزه مورایس به ستاره‌های خارجی‌اش متکی است. تیوی بیفوما، نونیز و ساویو روبرتو برترین‌های تیم استقلال خوزستان هستند که جز بردن استقلال در اهواز، هیچ برد دیگری ندارد.
 
   هوادار - استقلال
استقلال امروز به‌ظاهر مهمان است اما از تهران خارج نشده و در همان ورزشگاه حالا معروف‌شده شهرقدس بازی می‌کند. حریف استقلالی‌ها تیم هوادار است که حتی در بهترین شرایط خودش هم خوب به استقلال می‌باخت چه برسد به حالا که ضعیف‌ترین تیم لیگ است و بدون حتی یک گل زده در قعر جدول قرار دارد. هوادار رده شانزدهمی، با 3مساوی و 3باخت از 6بازی قبلی‌اش با هدایت مهدی رحمتی به مصاف استقلالی می‌رود که هفته گذشته بالاخره سرمربی‌اش را تغییر داد و با جواد نکونام خداحافظی کرد. نکو بعد از شکست در دربی استعفا کرده بود اما روی نیمکت ماند و شکست مقابل السد را هم تجربه کرد و بعد از تیم رفت. جای او را سهراب بختیاری‌زاده گرفته که قرار است در این مسابقه سرمربی استقلال باشد و با آمدن سرمربی خارجی، به‌عنوان دستیار او به فعالیت بپردازد. سهراب امروز روزبه چشمی را به‌خاطر مصدومیت در اختیار ندارد اما سایر بازیکن‌ها و حتی مهرداد محمدی که از محرومیت رها شده، می‌توانند در مصاف با هوادار او را یاری کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید