• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
پنج شنبه 12 مهر 1403
کد مطلب : 236494
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/oYLj3
+
-

اخبار روز

هشدار نارنجی در 3 استان
گزارش سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد امروز پنجشنبه (12مهر) در 3 استان ساحلی گیلان، مازندران و گلستان، تشدید سامانه بارشی با صدور هشدار هواشناسی نارنجی همراه است. کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «هشدار نارنجی تا فردا جمعه (13مهر) نیز در گیلان، مازندران، گلستان و نوار شرقی اردبیل اعتبار دارد و وقوع رگبار شدید باران، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات احتمال بارش برف پیش‌بینی می‌شود.» فریبا گودرزی افزود: «بارش باران تا آخر هفته روی نوار شمالی کشور ادامه دارد و دمای هوا کاهش پیدا می‌کند.»

توزیع کتاب‌های زیست‌محیطی
اقدام ارزشمند نذر فرهنگی یک شرکت با توزیع کتاب‌ بین دانش‌آموزان مدارس منتخب تهران و البرز با موضوعات زیست‌محیطی با هدف انجام مسئولیت‌های اجتماعی همزمان با بازگشایی مدارس انجام شده است. دانش‌آموزان در پایه یازدهم در کتابی با عنوان «انسان و محیط‌زیست» در ۷درس با مفاهیمی چون «آب، سرچشمه زندگی»، «خاک، بستر زندگی»، «هوا، نفس زندگی»، «انرژی، حرکت، زندگی»، «زباله، فاجعه محیط‌زیست»، «تنوع زیستی، تابلوی زیبای آفرینش» و «محیط‌زیست، بستر گردشگری مسئولانه» آشنا می‌شوند.

آغاز برداشت میگو
مدیرکل شیلات هرمزگان از آغاز فصل صید میگو در آب‌های استان خبر داد. مسعود بارانی اظهار کرد: با پایان طرح دریابست که با هدف حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان به‌مدت 8 روز (دوم تا نهم مهرماه) اجرا شد، فصل صید میگو از 10مهر در آب‌های محدوده استان هرمزگان آغاز شد. به ‌گفته او، صیدگاه میگو به ‌صورت یکپارچه از شهرستان سیریک تا منطقه طولا در شهرستان قشم است. به گزارش همشهری، همزمان در چوئبده خوزستان هم برداشت میگو از سه‌شنبه‌ آغاز شد. شهر چوئبده در جنوب شهرستان آبادان بیش از ۹۰درصد میگوی پرورشی خوزستان را تولید می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید