• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
چهار شنبه 11 مهر 1403
کد مطلب : 236443
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/0gQ8K
+
-

شهادت 7 نفر در 3 حمله تروریستی

انتظامی
شهادت 7 نفر در 3 حمله تروریستی

در جریان 3حمله تروریستی در نیکشهر، خاش و هنگ مرزی جکیگور در استان سیستان و بلوچستان 7نفر بر اثر تیراندازی افراد مسلح ناشناس به شهادت رسیدند. به‌گزارش همشهری، نخستین حادثه در مدرسه محسنی شیخان بنت شهرستان نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد. شماری از مسئولان مدرسه در حال برگزاری جشن عاطفه‌ها و جمع‌آوری کمک برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت بودند که ناگهان یک خودروی پژو مقابل مدرسه توقف کرد و چند مرد مسلح از داخل آن شروع به تیراندازی به‌سوی مدرسه کردند. در جریان این حادثه پرویز کدخدایی، فرمانده بسیج بخش بنت شهرستان نیکشهر، یوسف شیرانی، کارمند آموزش و پرورش و رئیس شورای اسلامی شهر بنت، سیدجواد ساداتی، سرباز وظیفه و مجیب بلوچی از شهروندان نیکشهری هدف اصابت گلوله قرار گرفتند و به شهادت رسیدند. به‌دنبال این حادثه گروه‌هایی از پلیس و مأموران امنیتی در محل حادثه حاضر شده و تحقیقات خود برای شناسایی عاملان جنایت را آغاز کردند.

جنایت در خاش
هنوز زمان زیادی از این حادثه تروریستی نگذشته بود که این بار از خاش خبر رسید حادثه تروریستی دیگری اتفاق افتاده است. در جریان این حادثه 2نفر از مأموران انتظامی به نام‌های حسینعلی کیخا از نیروهای هنگ مرزی جکیگور و ابوالفضل جهانی از مأموران یگان تکاوری در حال تردد در این شهر بودند که ناگهان چند مرد مسلح به‌سوی آنان تیراندازی کردند. در این حادثه نیز هر دو مأمور پلیس بر اثر جراحات وارده به شهادت رسیدند. روز دوشنبه نیز مأموران گروهان مرزی مورتان هنگ مرزی جکیگور هنگام حمل جیره غذایی و پشتیبانی از مرزبانان در محورهای مواصلاتی در حوالی روستای پشامک از توابع شهرستان راسک مورد حمله گروهک تروریستی قرار گرفتند و در این حمله یکی از مرزبانان به نام مهدی بلوچی به شهادت رسید. به‌دنبال این حادثه دادستان زاهدان دستور ویژه‌ای صادر کرد. مهدی شمس‌آبادی در این‌باره گفت: دستورات قضایی برای حادثه تروریستی جاده خاش که منجر به شهادت ۲نفر از مأموران انتظامی شد صادر شده است.

دستور وزیر کشور
وقوع این دو حادثه در سیستان و بلوچستان از یک سو و چند مورد حمله دیگر در روزهای گذشته سبب شد تا وزیر کشور به معاون امنیتی، انتظامی و استاندار سیستان و بلوچستان دستور دهد این حوادث به‌سرعت بررسی و نتیجه آن گزارش شود. مومنی با دستور به علی‌اکبرپورجمشیدیان بر لزوم شناسایی، برخورد با تروریست‌ها و بررسی ابعاد این حوادث تروریستی تأکید کرد.

مکث
پیام تسلیت سخنگوی دولت

به‌دنبال این حوادث در سیستان و بلوچستان سخنگوی دولت پیامی صادر کرد. در پیام فاطمه مهاجرانی، آمده است: دشمنان تروریست و جنایتکار ملت ایران، بار دیگر فاجعه آفریدند و تعدادی از مردم عزیز و سربازان خدوم این مملکت را به شهادت رساندند. ملت ایران عزادار شد و خانواده‌های آنان به سوگ عزیزانشان نشستند. ضمن اعلام تسلیت به مردم ایران و خانواده این عزیزان اعلام می‌کنم دولت چهاردهم در عزای خانواده‌های مصیبت‌دیده با آنان همدل و همراه است و بی‌شک، خون این عزیزان پایمال نخواهد شد و دستگاه‌های مربوطه با قاطعیت و جدیت، عاملان این جنایت را به‌دست عدالت خواهند سپرد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید