• جمعه 13 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 30 ربیع الاول 1446
  • 2024 Oct 04
چهار شنبه 11 مهر 1403
کد مطلب : 236426
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/P14jW
+
-

زندگی جیمز دین ساخته می‌شود

زندگی جیمز دین ساخته می‌شود

 زندگی جیمز دین بازیگر افسانه‌ای هالیوود روی پرده سینما می‌رود . براساس گزارشی که هالیوود ریپورتر منتشر کرده گای گویدو، نویسنده و کارگردان، حقوق کتاب خاطرات «بقای جیمز دین» از نویسنده فقید ویلیام بَست را که سال۲۰۰۶ منتشر شد، به‌دست آورده و قصد دارد برمبنای آن فیلمی زندگی‌نامه‌ای درباره جیمز دین بسازد.
گویدو که فیلمنامه را نوشته، اکنون ملاقات با تهیه‌کنندگان احتمالی را آغاز کرده و در حال یافتن بازیگران مناسب برای نقش‌های کلیدی است.
ویلیام بَست در کتابش ملاقات با دین را در تئاتر UCLA
در ۱۹‌سالگي توصیف کرده و نوشته که هم اتاقی و دوستانی نزدیک بودند. ۵ سال پس از آشنایی با بست، در سال۱۹۵۵ جیمز دین بر اثر یک سانحه رانندگی در ۲۴سالگی درگذشت و ۲فیلم او به نام‌های «شورش‌ بی‌دلیل» و «غول» پس از درگذشت او اکران شدند.
فیلمنامه گویدو از نخستین ملاقات بین بَست و دین تا مرگ بازیگر در ۳۰سپتامبر۱۹۵۵ را دربرمی‌گیرد. درحالی‌که بَست سال۲۰۱۵
در ۸۴سالگی درگذشت، این فیلم بر دوستی وی و جیمز دین تمرکز دارد. گویدو در بیانیه‌ای گفته است: من از ۱۸سالگی طرفدار و تاریخ‌نگار جیمز دین بودم، بنابراین درباره دوست او ویلی اطلاع داشتم. گویدو با انتخاب دقیق بازیگران برای نقش‌های دین، بَست و مادرش، قصد دارد داستانی دقیقا منطبق با کتاب بسازد. او تأکید دارد که روی ظاهر بازیگران وسواس دارد و می‌خواهد تماشاگران احساس کنند که در حال تماشای جیمز دین واقعی روی صفحه هستند. جیمز فرانکو پیش از این نقش دین را در فیلم تلویزیونی «جیمز دین» در سال۲۰۰۱ بازی کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید