• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
چهار شنبه 11 مهر 1403
کد مطلب : 236409
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/r0O8K
+
-

خانه خالق «قصه‌های مجید» احیا می‌شود

یادمان
خانه خالق «قصه‌های مجید» احیا می‌شود

پریسا نوری: روزنامه نگار

در یکی از کوچه‌پس‌کوچه‌های محله امامزاده یحیی خانه‌ای قدیمی است که یکی از شیرین‌ترین قصه‌های کودکی همه ما یعنی «قصه‌های مجید» در آن نوشته شده‌است. خبر خوب برای دوستداران قصه‌های مجید این است که این خانه که بیش از 2دهه محل زندگی هوشنگ مرادی‌کرمانی بوده، قرار است به‌زودی احیا و بازگشایی شود.


انتظار 4ساله به سر آمد
آبان سال۱۳۹۹ بود که اعلام شد شهرداری منطقه۱۲ تهران از خانه مرادی‌کرمانی بازدید کرده و حالا قصد دارد یک مجموعه فرهنگی در این محله راه‌اندازی کند؛ خانه‌ای که قول داده بودند هم جنبه کتابخانه‌ای داشته باشد و هم خانه داستان و ادبیات کودک به نام «قصه‌خانه» باشد. حالا با گذشت 4سال این وعده محقق شده و قرار است خانه خالق قصه‌های مجید مرمت و درهایش به روی مردم باز شود.

خانه هوشنگ مرادی‌کرمانی کجاست؟
منطقه12، محله سرچشمه، نزدیک امامزاده یحیی، کوچه میرزامحمود


درباره مراسم
مراسم شروع احیای خانه با حضور هوشنگ مرادی‌کرمانی در خانه اردیبهشت اودلاجان برگزار می‌شود. مرادی‌کرمانی در این مراسم درباره خاطراتش از این خانه، از اینکه چه زمانی در این خانه می‌زیسته و چه کتاب‌هایی را آنجا نوشته صحبت می‌کند. همچنین بخش‌هایی از کتاب «شما غریبه نیستید» مرادی‌کرمانی که درباره این خانه است، مرور می‌شود. علاقه‌مندان هم می‌توانند کتاب‌های مرادی‌کرمانی را با امضای این نویسنده تهیه کنند.

این خانه زایشگاه مجید است
هوشنگ مرادی‌کرمانی: چکیده نویسندگی من در این‌ خانه است. من در اینجا ازدواج کردم و بچه‌دار شدم. ۸۰درصد از کارهایم در این خانه بوده و «قصه‌های مجید» که معروف‌ترین‌شان است در این خانه نوشته شده است. پسرعمویی دارم که می‌گوید این خانه زایشگاه مجید است. مجید در اینجا به دنیا آمد و بزرگ شد، هم برای رادیو و هم برای کتاب، و بعد هم در تلویزیون.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید