• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
چهار شنبه 11 مهر 1403
کد مطلب : 236367
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Mj4QO
+
-

درس و مشق پای مانیتور

لپ‌تاپ‌های دانشجویی مناسب رشته‌های مختلف کدامند؟

درس و مشق پای مانیتور

با توجه به برگزاری آنلاین کلاس‌ها و کورس‌های مختلف آموزشی و وبینارها، استفاده از لپ‌تاپ برای دانشجویان و دانش‌آموزان به یک امر مهم تبدیل شده است. از این‌رو انتخاب بهترین لپ‌تاپ دانشجویی برای دانشجویان و دانش‌آموزان نیز اهمیت زیادی پیدا کرده است.منظور از بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی لپ‌تاپی ا‌ست که باتری آن توانایی نگهداری شارژ در بیشترین حالت ممکن را داشته باشد، صفحه نمایش آن در محیط‌های پرنور کیفیت خوبی را ارائه دهد و سخت‌افزار آن توانایی اجرای برنامه‌های مختلفی را که مورد نیاز دانشجویان و دانش‌آموزان است، داشته باشد. بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی باید علاوه بر ویژگی‌های بالا قیمت مناسبی هم داشته باشد. در این مقاله بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی را معرفی کرده‌ایم.

مشخصات
وزن لپ‌تاپ:
با توجه به اینکه دانشجویان در محیط‌های آموزشی رفت‌وآمد زیادی دارند و لپ‌تاپ را با خود حمل می‌کنند، وزن لپ‌تاپ یکی از مشخصات لپ‌تاپ خوب دانشجویی به‌حساب می‌آید.

باتری:
بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی باید دارای یک باتری با قابلیت نگهداری شارژ مناسب باشند. از آنجایی که ممکن است امکان اتصال لپ‌تاپ به برق برای دانشجویان در محیط‌های آموزشی دست و پا گیر باشد پس باتری لپ‌تاپ دانشجویی باید هم توانایی نگهداری شارژ به ‌مدت چند ساعت را داشته باشد و هم در مدت زمان کوتاهی شارژ شود.

صفحه نمایش:
استفاده دانشجویان در محیط‌های باز و پرنور باعث می‌شود تا بازتاب نور و کیفیت صفحه به ‌عنوان یکی دیگر از مشخصات لپ‌تاپ خوب دانشجویی مورد توجه قرار گیرد. پیشنهاد می‌شود صفحه نمایش لپ‌تاپی که انتخاب می‌کنید کیفیت Full HD داشته باشد تا یک تصویر شفاف و واضح را به شما نشان دهد.

تعداد پورت‌هایUSB :
از آنجایی که تولید‌کنندگان لپ‌تاپ برای پایین آوردن وزن لپ‌تاپ و باریک‌تر شدن آن، درایور نوری را حذف کرده‌اند، پس یک لپ‌تاپ دانشجویی مناسب باید تعداد پورت‌های USB مناسبی داشته باشد.

پردازنده یاCPU :
پردازنده نیز یکی دیگر از فاکتورهای انتخاب یک لپ‌تاپ خوب دانشجویی است. پردازنده لپ‌تاپ دانشجویی باید دارای توانایی پردازش کارهای روزانه را داشته باشد. پردازنده لپ‌تاپ دانشجویی نباید کمتر از 2 هسته داشته باشد و هرچه نسل پردازنده جدیدتر باشد، عملکرد بهتری خواهد داشت.


لپ‌تاپ مناسب دانشجویان پزشکی
گروه بزرگی از دانشجویان در کشور ما را دانشجویان پزشکی تشکیل می‌دهند. دانشجویان این رشته محبوب هم، مانند تمامی دانشجویان برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی و آکادمیک به یک لپ‌تاپ برای انجام کارهای خود نیاز دارند. در کنار این فعالیت‌ها دانشجویان پزشکی از برنامه‌های تخصصی حوزه رشته پزشکی مانند فرهنگ لغت پزشکی، اطلس آناتومی انسان و ماشین حساب پزشکی نیز استفاده می‌کنند.با این حساب باید بگوییم، لپ‌تاپ مناسب دانشجویان پزشکی می‌تواند یک لپ‌تاپ‌ میان‌رده با قدرت پردازش متوسط و رم 8 باشد. با توجه به استفاده مدام دانشجویان پزشکی از لپ‌تاپ، صفحه نمایش Full HD با سایز حداقل 15اینچ می‌تواند از دیگر مشخصات بهترین لپ‌تاپ برای دانشجویان پزشکی باشد.

ایسوس مدل VivoBook Flip 14
این محصول، یک لپ‌تاپ زیبای هیبریدی است که به شما این امکان را می‌دهد از لپ‌تاپ خود به‌صورت تبلت هم استفاده کنید. چرخش 360درجه صفحه نمایش این لپ‌تاپ با سایز 14اینچ و کیفیتFullHD، تجربه و احساس متفاوتی از کار کردن با یک لپ‌تاپ را به شما می‌دهد. پردازنده این محصول از نوع چهار هسته‌ای اینتل مدل Core i51135G7 بوده و به کمک یک رم 8گیگابایتی عملیات پردازش داده را انجام می‌دهد. این محصول را می‌توان جزو دسته لپ‌تاپ‌های مناسب دانشجویان پزشکی قرار داد.
  قیمت: 26٫۱۰۰٫۰۰۰ تومان


 Huawei مدل MateBook D15BOD
این لپ‌تاپ زیبا و سبک با وزن 1.5کیلوگرم یک لپ‌تاپ مناسب دانشجویان پزشکی است. دارای صفحه نمایش 15.6اینچی و پردازنده چهار هسته‌ای Core i5-1135G7
بوده که همراه یک رم 8گیگابایتی ارائه شده است.
   قیمت: 28٫8۰۰٫۰۰۰ تومان

راهنما
دانشجویان برنامه‌نویسی چه لپ‌تاپی بخرند؟


 ASUS VivoBook
مدل 15K513EQ
این محصول یک لپ‌تاپ دانشجویی با قیمت مناسب از برند پرفروش ایسوس است که دارای یک صفحه نمایش 15اینچی با کیفیت FullHD و رزولوشن 1080×1920و نسبت تصویر 19:6است. برای این لپ‌تاپ یک پردازنده چهار هسته‌ای مدل اینتل مدل Core i51135G7 در کنار 16گیگابایت رم DDR4 و یک حافظه پرسرعت SSD با ظرفیت 512گیگابایت درنظر گرفته شده است.
باتری این لپ‌تاپ نیز قابلیت نگهداری شارژ تا 3ساعت را دارد و یکی ازبهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی به‌ حساب می‌آید.
  قیمت: ۳۴٫۶۰۰٫۰۰۰ تومان

 ACER
مدل Aspire 3A315
این محصول با ارائه صفحه نمایش 15.6اینچی با کیفیت FullHD و رزولوشن 1080×1920یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی با قیمت مناسب است. این لپ‌تاپ از یک پردازنده Core i51135G7اینتل و رم 8گیگابایتی DDR4 برای پردازش داده‌ها بهره می‌گیرد. این محصول یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی در میان محصولات برند ایسر است.
 قیمت: ۳۳٫۱۰۰٫۰۰۰ تومان
 
ASUS
مدل Zenbook 14UX435EG
یکی دیگر از بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی با قیمت مناسب این لپ‌تاپ زیبا از برند ایسوس است. از مزایای این لپ‌تاپ برای دانشجویان می‌توان به وزن 1.2کیلوگرمی آن اشاره کرد. این محصول زیبا و سبک دارای صفحه نمایشی به اندازه 14اینچ با رزولوشن 1080×1920است که تصاویر را با کیفیت FullHD به شما نمایش می‌دهد.
 قیمت: ۳8٫۱۰۰٫۰۰۰ تومان

لپ‌تاپ‌های مخصوص معماری و مهندسی عمران

بهترین لپ‌تاپ مخصوص معماری مهندسی عمران لپ‌تاپ‌هایی هستند که توانایی اجرای برنامه‌های سنگین طراحی و مهندسی مانند Autodesk را داشته باشند. این دانشجویان از نرم‌افزارهایی استفاده می‌کنند که اجرا و پردازش آنها نیاز به سخت‌افزارهای قوی و قدرتمند دارد.
بهترین لپ‌تاپ مخصوص معماری و مهندسی عمران باید حداقل دارای سخت‌افزارهایی مانند پردازنده Core i5 و Ryzen 5با نسل بالا، کارت گرافیک با حافظه گرافیگی 4گیگابایت، رم 8گیگابایت با پهنای باند مناسب، حافظه از نوع SSD و صفحه نمایش بزرگ با کیفیت Full HD و نرخ تازه‌سازی‌ بالا باشد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید