• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
سه شنبه 10 مهر 1403
کد مطلب : 236351
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/pgMQp
+
-

بازدید رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر از منطقه15

بازدید رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر از منطقه15

صبح دیروز حجت‌الاسلام سیدمحمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در سومین مجمع مشورتی و تخصصی محله‌های منطقه15 شرکت کرد و با مدیران منطقه، شهروندان و نمازگزاران مسجد امام رضا(ع) دیدار داشت.

کسب رتبه اول
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای جلسه که با حضور شهردار و معاونان منطقه برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت مجاهد عظیم‌الشأن اسلام، سیدحسن نصرالله گفت: ایشان افتخار محور مقاومت و جبهه انقلاب در مقابل استکبار بود و امیدواریم خداوند متعال برای همه رزمندگان چنین روزی را مقدر کند. پس از ارائه و مرور مصوبات جلسه گذشته توسط حاضران، محمد شیری شهردار منطقه در توضیح اقدامات و دستاورد‌های منطقه15 گفت: «سال گذشته قول بهسازی وضعیت آسفالت معابر را داده بودم و پیش‌بینی ما پخش ٩٠هزار تن آسفالت بود که خوشبختانه با پخش بیش از ١٠١هزار تن آسفالت در سطح معابر محلات رتبه نخست شهر تهران را کسب کردیم.»

افزایش صدور پروانه
شیری به چند رتبه برتر دیگر منطقه در اهم موضوعات مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: رتبه نخست میان مناطق ۲۲‌گانه با صدور ۱۵۰۰پروانه ساختمانی و نوسازی هزار پلاک در بافت فرسوده، مشارکت بی‌نظیر شهروندان باب‌الرضای تهران در بزرگ‌ترین نظرسنجی مردمی پایتخت با ۱۴۰هزار رأی و کسب رتبه اول تهران به لحاظ مشارکت شهروندان در میان مناطق و نیز کسب رتبه اول در جذب سرمایه‌گذاری در ٢سال پی‌درپی (در پروژه‌های مشارکتی) در بین مناطق ٢٢‌گانه تهران از‌جمله دستاور‌های مدیریت شهری منطقه است که با حمایت شهردار محترم تهران و اعضای شورای شهر محقق شد.

 اتفاقات خوبی در حال رقم‌خوردن است
کسب رتبه برتر در حوزه درآمد یکی دیگر از موضوعاتی بود که شهردار منطقه به آن اشاره کرد و افزود: «از حیث درآمدی نیز جزو مناطق برتر تهران بودیم و بیش از ١٠٠درصد درآمد محقق شد. منطقه١۵ از لحاظ تخصیص بودجه نیز جزو مناطق برتر تهران است.» شیری با اشاره به اتمام تملک و آزادسازی تمامی معارضان پروژه آزادراه شهید شوشتری در این منطقه، آغازبه‌کار خط٨ مترو، پیگیری تسریع پروژه تقاطع بزرگراه بسیج و شهید محلاتی، جذب سرمایه‌گذار برای بوستان آزادگان، ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی در محلات و... افزود: اتفاقات خوبی در منطقه در حال رقم‌خوردن است و جنوب‌شرق پایتخت با مجموعه اقدامات مدیریت شهری و ریل‌گذاری انجام‌شده در مسیر توسعه و رشد قرار دارد.

تلاش مدیریت شهری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
پس از توضیحات و صحبت‌های شهردار منطقه، آقامیری به اقدامات خوب مدیریت شهری منطقه۱۵ در حوزه‌های مختلف اشاره و از زحمات و فعالیت‌های ارزشمند مدیریت شهری قدردانی کرد. در ادامه صحبت‌ها به موضوع تلاش شهرداری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق 22گانه کشیده شد. نایب‌رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران به اجرای طرح‌های متنوع در کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران با وجود اینکه متولی جمع‌آوری معتادان متجاهر نبود، به‌صورت مشارکتی موضوع را با جدیت با دستگاه‌های ذیربط پیگیری کرد و با راه‌اندازی یاورشهرها، تاکنون بیش از ۱۷هزارو۵۰۰معتاد متجاهر را از کلونی‌های شناسایی‌شده و بوستان‌های شهر تهران جمع‌آوری و ساماندهی کرده‌است.

شنیدن مشکلات شهروندان در مسجد
جلسه تا نزدیک اذان مغرب ادامه داشت. پس از پایان جلسه آقامیری به همراه مدیران منطقه  به مسجد امام رضا(ع) در محله کیانشهر شمالی رفت و پس از اقامه نماز جماعت با نمازگزاران دیدار کرد. شهروندان که از دیدار عضو شورای شهر و مدیران شهری در مسجد خشنود بودند، مشکلات و دغدغه‌هایشان را درباره موضوعاتی ازجمله شهرسازی، املاک و... طرح کردند.

 بازدید از مزرعه خانواده
بازدید از مزرعه خانواده که در آن قطعات ٣ تا ٦مترمربعی در اختیار خانواده‌ها قرار‌ گرفته است تا با ‌سلیقه خود به کاشت محصول بپردازند، یکی دیگر از برنامه‌های آقامیری در منطقه15 بود. رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در این بازدید با بیان اینکه  می‌شود با اجرای طرح مزرعه خانواده در سایر فضا‌های بلااستفاده سطح شهر تهران مانند این مکان، محلی سرسبز و پرنشاط برای حضور خانواده‌ها مهیا کرد، افزود: طراوت و شادابی این محل، حال‌و‌هوای مزرعه واقعی و روستایی را می‌دهد و اصلا احساس نمی‌کنید که در مرکز شهر قرار دارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید