• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
سه شنبه 10 مهر 1403
کد مطلب : 236340
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/764Ly
+
-

مرگ الکلی 14نفر طی 2روز

پیگیری
مرگ الکلی 14نفر طی 2روز

در شرایطی که شمار قربانیان مسمومیت‌های الکلی گیلان به 6نفر افزایش پیدا کرده، 8نفر نیز در مازندران به‌دلیل مسمومیت‌های ناشی از مصرف الکل جان خود را از دست داده‌اند تا شمار قربانیان مرگ با الکل در 2روز به 14نفر برسد.
به‌گزارش همشهری، از نخستین روزهای هفته، خبرهایی درباره مسمومیت با مشروبات الکلی مسموم در رشت منتشر شد. روز یکشنبه اعلام شد که در رشت 27نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی مسموم شده و از بین آنها 4نفر جان خود را از دست داده‌اند. یک روز پس از این حادثه ناگوار بود که این بار خبری درخصوص مسمومیت‌ الکلی در مازندران منتشر شد، اما ابعاد مسمومیت گسترده‌تر و تعداد قربانیان بیشتر بود. آنچنان که براساس گفته مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، در این مسمومیت‌ها دست‌کم 8نفر جان خود را از دست دادند. علی عباسی با اعلام خبر افزایش آمار فوتی‌های ناشی از مسمومیت الکلی در مازندران گفت: طی بررسی‌های همکاران پزشکی قانونی، تعداد فوتی‌های ناشی از مصرف الکل به 8نفر افزایش پیدا کرده است. از فوتی‌ها ۶نفر در غرب استان و 2 نفر در آمل بودند و با توجه به بستری بودن تعداد بیماران بدحال، احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد. او اعلام کرد که در این حادثه حدود ۶۰نفر نیز دچار مسمومیت شده‌اند. از سوی دیگر از گیلان نیز خبر رسید که شمار قربانیان مسمومیت‌های الکلی به 6نفر افزایش پیدا کرده است. 
دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس علوم پزشکی گیلان در این‌باره گفت: تاکنون ۲۷بیمار به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که از بین آنها ۶نفر جان خود را از دست داده اند. به‌گفته او، تیم ویژه درمان این بیماران در مراکز درمانی رشت حضور دارند و با تلاش های انجام شده تاکنون ۶بیمار با حال عمومی خوب، مرخص شده اند. او همچنین گفت:‌ هم‌اکنون 2بیمار در بخش ICU و 7نفر در بخش مسمومیت بستری هستند و ۶نفر نیز به بخش داخلی منتقل شده اند. 4نفر از این بیماران نیز بدحال و متصل به دستگاه کمک تنفسی هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید