• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
دو شنبه 9 مهر 1403
کد مطلب : 236219
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/GZ4nJ
+
-

۱۰۰ هزار تن برنج در انتظار ترخیص

بنا بر اعلام انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج، محموله 100هزار تنی برنج نزدیک به 2 ‌ماه است با وجود مدارک مستدل ترخیص نشده و در آستانه فساد است و ترخیص آن‌ به رفع التهاب بازار کمک می‌کند.
به گزارش همشهری، حدود ۱۰۰ هزار تن برنج در گمرکات کشور رسوب ‌کرده که این برنج‌‎ها پیش از شروع دوره ممنوعیت فصلی واردات و با رعایت تمامی مراتب قانونی ازجمله ثبت سفارش و انتقال ارز وارد کشور شده است و ترخیص آنها می‌تواند به کاهش التهاب بازار کمک کند.
متأسفانه تأخیر در تخلیه بار از کشتی‌ها و تعلل در انجام تشریفات گمرکی موجب شده این برنج‌ها تا آغاز دوره ممنوعیت ترخیص نشده و بعد از آن هم به‌رغم مصوبه دولت، مجوز ترخیص آنها صادر نشود. علیرضا مناقبی، رئیس انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج با یادآوری اینکه دولت قبل برای جلوگیری از رسوب برنج‌هایی که در موعد مقرر وارد شده، اما به هر دلیلی ترخیص نشده است، مصوبه‌ای را در ستاد تنظیم بازار صادر کرده بود، توضیح داد: متأسفانه ارائه آمار و گزارش‌های نادرست به مدیران ارشد دولت چهاردهم موجب شده تا آن مصوبه ابلاغ نشود و با گذشت بیش از 2 ‌ماه همچنان برنج‌های وارد شده از گمرکات ترخیص نشود.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید