• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
یکشنبه 8 مهر 1403
کد مطلب : 236096
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/qjvJy
+
-

جزئیات تازه حادثه معدن زغال سنگ طبس

جزئیات تازه حادثه معدن زغال سنگ طبس

با گذشت یک هفته از حادثه مرگبار معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجوی طبس که باعث جان‌باختن 51کارگر و مجروح‌شدن بیش از 20 نفر شد، جزئیات تازه‌ای از این حادثه منتشر شده است.
به گزارش همشهری، درحالی‌که دلیل اولیه این حادثه، نشت گاز متان در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال‌سنگ معدنجوی عنوان شده است، اما بررسی دقیق این حادثه به کمیته ویژه‌ای متشکل از مسئولان قضایی و وزارت صمت محول شده تا در اسرع وقت دلیل این حادثه را مورد ارزیابی قرار دهند.
در همین‌حال سعید صمدی، دبیر انجمن زغال‌سنگ درباره نحوه حادثه گفت: حادثه هنگام تخریب کارگاه روی داده و حجم عظیمی از گاز متان آزاد شده که هم باعث انفجار بلوک Cشده و هم بخشی از گاز به بلوک B رفته که باعث مسمومیت و مرگ عده‌ای از کارگران شده است. وی با اشاره به اینکه حادثه در شیفت ۳ رخ داده، افزود: در آن شیفت تعداد کارگران معدن کم بوده؛ در غیر این صورت تعداد کشته‌های این حادثه بیشتر می‌شده است.
در همین حال، حجت‌الاسلام محمد موحدی‌آزاد، دادستان کل کشور با اشاره به تعیین بازپرس وی‍ژه برای رسیدگی به این پرونده گفت: به دستور رئیس‌کل قوه قضاییه تیم مشورتی برای مشاوره حقوقی به بازپرس پرونده، تشکیل شده که همواره در پرونده‌های مهم، این تیم مشاوره‌ای وجود دارد.
دادستان کل کشور افزود: در چنین پرونده‌هایی بازپرس از متخصصان مشورت می‌گیرد و اگر نیاز به ارجاع کارشناس باشد ارجاع می‌دهند و در پایان تحقیقات مقصران اعلام خواهند شد.
روز گذشته همچنین خبر رسید مدیرعامل شرکت معدنجوی طبس که به‌دنبال این حادثه فشار روحی و روانی زیادی را تحمل می‌کرده، دچار سکته مغزی شده است. وی ساعت 9صبح شنبه درحالی‌که بیهوش بوده به بیمارستان مصطفی خمینی طبس منتقل و در بخش آی‌سی‌یو بستری شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید