• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
یکشنبه 8 مهر 1403
کد مطلب : 236068
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/NxqP8
+
-

آخرین‌تلاش‌ها برای‌حضور در‌اسکار

آرژانتین، سوئیس، لهستان، اردن و پاکستان نماینده خود را به اعضای آکادمی معرفی کردند

لهستان، ویتنام، پاکستان، سوئیس، اردن و آرژانتین دیگر کشورهایی هستند که وارد رقابت اسکار بین‌المللی۲۰۲۴ شده‌اند.
لهستان با فیلم «زیر آتشفشان» به کارگردانی دامیان کوکور راهی بخش بهترین فیلم بین‌المللی نودوهفتمین دوره جوایز اسکار شد. «زیر آتشفشان» که به‌تازگی در جشنواره تورنتو حضور داشت، دومین فیلم کوکور است و داستان خانواده‌ای اوکراینی را روایت می‌کند که آخرین روز تعطیلات خود را در جزیره تنریف اسپانیا می‌گذرانند. ‌
اولین فیلم بلند کوکور «نان و نمک» بود که سال۲۰۲۲ جایزه ویژه هیأت داوران بخش افق جشنواره فیلم ونیز را دریافت کرد و در جشنواره‌های قاهره، آنتالیا و کوتبوس به نمایش درآمد. ویتنام با «شکوفه هلو، فو و پیانو» یک فیلم جنگی عاشقانه درام به اسکار می‌رود. این فیلم سفر یک زوج جوان را در ۱۷فوریه۱۹۴۷، آخرین روز نبرد ۶۰روزه هانوی که به‌معنی آغاز جنگ اول هندوچین بود، تصویر می‌کند.‌  پاکستان با انیمیشن دستی «شیشه‌کار» ساخته عثمان ریاض به اسکار رفت. این فیلم که اوایل امسال در انسی اکران شد، در لوکیشنی با الهام از پاکستان روایت می‌شود و داستان وینسنت جوان و پدرش توماس را روایت می‌کند که بهترین کارگاه شیشه‌سازی در کشور را اداره می‌کنند و زندگی‌شان در اثر نزدیک‌شدن جنگ به هم می‌خورد.
‌سوئیس یک درام خانوادگی به نام «ملکه‌ها» را به آکادمی معرفی کرد. این فیلم به کارگردانی کلاودیا رینیک، فیلمساز سوئیسی-پرویی، اسپانیایی‌زبان است و نخستین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم ساندنس تجربه کرده و در بخش نسل برلیناله هم به‌عنوان بهترین فیلم شناخته شده و جایزه تماشاگران لوکارنو را هم دریافت کرده‌است. ‌‌اردن «سرزمین شیرین من» مستندی از سارین حیرعابدیان، مستندساز ارمنی-اردنی ساکن آمریکا را به‌عنوان نماینده خود در اسکار انتخاب کرد. این فیلم درباره یک جنگ چندنسلی در کوه‌های قفقاز پس از پایان دوره اتحاد جماهیر شوروی و درباره پسری ۱۱ساله است که با شروع جنگ در منطقه قره‌باغ کوهستانی آذربایجان، با خانواده‌اش مجبور به فرار می‌شود.
آرژانتین «جوکی را بکش» را به اسکار معرفی کرد.
این فیلم ساخته لوئیس اورتگا در ونیز، تورنتو و سن‌سباستین نمایش داده شده‌است. این فیلم درباره رمو مانفردینی، جوکری افسانه‌ای است که رفتارهای خودویرانگرش استعداد او را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و در روز مسابقه‌ای تعیین‌کننده دچار یک حادثه و در بیمارستان بستری می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید