• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
یکشنبه 8 مهر 1403
کد مطلب : 236043
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/0g61N
+
-

راهکارهای علمی

راهکارهای علمی

کودکان به جزئیات همه قوانین و مقررات مدرسه واقف نیستند و تهدید و ترساندن آنها می‌تواند مشکل‌آفرین باشد. بنابراین هرگز او را از معلم نترسانید. مثلا به او نگویید اگر غذا نخوری به معلم‌تان خواهم گفت.

برای آنکه بتوانید استرس و نگرانی شروع مدرسه فرزندان‌تان را کاهش دهید باید سراغ روش تمرین و تکرار بروید، یعنی باید تغییرات روزمره‌ای را که بعد از شروع سال تحصیلی در زندگی‌شان رخ می‌دهد کم‌کم ایجاد کنید تا خود را با آنها عادت دهند. برای مثال می‌توانید از چند روز قبل از شروع مدرسه، فرزند خود را صبح زود بیدار کنید.

تعداد زیادی از والدین عادت دارند که تا لحظه آخر در کنار فرزند خود بمانند و خیال کودک خود را راحت کنند. این کار باعث می‌شود جدایی کودک از والدین سخت‌تر شود و حتی تا مدت‌ها پس از آغاز مدرسه هم ادامه داشته باشد. بنابراین توصیه می‌شود که والدین به‌صورت تدریجی از کودک دور شوند تا هم برای کودک قابل تحمل باشد و هم بتوان پس از مدتی ترس از جدایی را از بین برد.

اگر کودک دچار مشکلات جدی یا اختلالات مشخصی نباشد، می‌تواند یاد بگیرد که خودش را با وضعیت جدید و رفتن به مدرسه تطابق دهد. علاوه بر این مهم است که به ترس‌ها و نگرانی‌های کودکان توجه شود و مورد بی‌توجهی قرار نگیرند. کودک باید آگاه شود که این مرحله تازه از زندگی خودش را در کنار والدین آغاز می‌کند و تنها نمی‌ماند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید