• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
یکشنبه 8 مهر 1403
کد مطلب : 236041
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/8q5kr
+
-

نکاتی برای حفظ سلامت و شادی در مدرسه

آکادمی اطفال آمریکا، اخیرا برای اینکه کودکان و نوجوانان در بهترین وضعیت خود برای رفتن به مدرسه آماده باشند ـ از نظر جسمی، ذهنی، اجتماعی و عاطفی ـ  چند توصیه مهم را برای والدین مطرح کرده است؛ توصیه‌هایی که می‌تواند منجر به پیشرفت و موفقیت روزافزون دانش‌آموزان شود. بخشی از این توصیه‌ها درباره دانش‌آموزان ایرانی هم قابل اجراست و خانواده‌ها با درنظر گرفتن آنها می‌توانند فرزندان‌شان را با شادابی بیشتری روانه مدرسه کنند.
 به خواب فرزندان خود دقت و هر شب آنها را در ساعت مشخصی به خوابیدن تشویق کنید.
 اگر بیش از ۱۲‌ماه از آخرین معاینه سلامتی آنها گذشته، برای معاینه جدید برنامه‌ریزی کنید.
 توصیه می‌شود برای دریافت واکسن سالانه آنفلوآنزا و واکسن به روز کووید برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کنید. به علاوه بسته به سن آنها، کودکان و نوجوانان ممکن است واجد شرایط دریافت واکسن‌های دیگر هم باشند.
 برای کودک یا نوجوان خود یک بررسی سلامت روان انجام دهید. به آنها اجازه دهید بدانند که صحبت کردن با شما در مورد احساسات‌شان اشکالی ندارد. پیاده‌روی یا ماشین‌سواری می‌تواند زمان خوبی برای این گفت‌وگو باشد. لازم نیست خیلی طول بکشد، چند کلمه مکالمه برای اینکه به نوجوان‌تان بفهمانید که به سلامت روان او اهمیت می‌دهید می‌تواند تأثیرگذار باشد.
 برخی از کودکان به دلایلی چون تبعیض‌، نفرت یا قلدری از مدرسه غیبت می‌کنند. با فرزندتان صحبت کنید و او را تشویق کنید که اگر مورد تبعیض قرار گرفت یا شاهد یک عمل قلدری یا تبعیض‌آمیز علیه دیگران بود از یک بزرگسال مورد اعتماد کمک بگیرد.
حضور در مدرسه مهم است. اگر به هر دلیلی دانش‌آموز نمی‌تواند در مدرسه شرکت کند، وضعیتش را با یک پزشک اطفال و مدرسه‌ در میان بگذارید. ممکن است راه‌هایی برای حمایت بهتر از سلامت او
وجود داشته باشد تا بتواند از حضور منظم در مدرسه بهره ببرد.
 عجله‌های صبحگاهی برای آماده کردن نیازهای روزمره دانش‌آموز، ازجمله تغذیه یا لباس مدرسه توصیه نمی‌شود. با کمک فرزندتان از قبل کوله‌پشتی و ناهار او را با هم آماده و بسته‌بندی کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید