• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
پنج شنبه 5 مهر 1403
کد مطلب : 235910
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/vgAPM
+
-

شوک 300

رئال در سیصدمین حضور کارلو آنچلوتی روی نیمکت به سختی پیروز شد و برای چندهفته ستاره فرانسوی‌اش را از دست داد

شوک 300

درحالی‌که طبق معمول هفته‌های اخیر، شبکه ورزش برخلاف کنداکتور اعلامی خودش، بازی رئال مادرید- آلاوس را سر وقت نشان نداد و نزدیک به 2دقیقه در پخش آن تأخیر داشت، لوکاس واسکس در ثانیه۵۵ سریع‌ترین گل لالیگای امسال را وارد دروازه آلاوس کرد. در همین لحظات، شبکه ورزش داشت تیزر برنامه «آنچه شما خواسته‌اید» خودش را پخش می‌کرد. دقت کنید؛ آگهی پولی نبود، تیزر برنامه خودشان داشت پخش می‌شد که لابد از احترام به مخاطبی که براساس وعده و برنامه اعلام‌شده، پای تلویزیون نشسته بود، واجب‌تر است!

آقای خیلی معمولی
گل واسکس از فوریه۲۰۱۸ به این‌سو زودهنگام‌ترین گل کهکشانی‌ها به‌شمار می‌آید. رئال‌مادرید پیش از این مقابل سوسیه‌داد و با گل ثانیه49واسکس به گل زودهنگام دست یافته بود. لوکاس، یکی از معمولی‌ترین بازیکنان تاریخ باشگاه که در این بازی با بازوبند کاپیتانی به میدان رفته بود، به رکورد 250بازی لالیگایی در رئال رسید، با 175برد و 26گل(از جمله 2گل در ال‌کلاسیکوها) و 4قهرمانی لالیگا. تکراری‌ترین حریفان لوکاس واسکس والنسیا، سلتا، ویارئال و سوسیداد با 14تقابل هستند. لوکاس در همه رقابت‌ها 356بار پیراهن رئال را بر تن کرده که برای بازیکنی در این سطح واقعا عجیب است. او در 3بازی از 7بازی اخیری که در رئال‌مادرید در کل تورنمنت‌ها فیکس بوده، هم گل زده و هم پاس گل داده، درحالی‌که در 154حضور فیکس قبل از آن فقط یک‌بار تجربه همزمان گل و پاس‌گل در یک بازی را داشت.

شکست‌ناپذیران
آنچلوتی نخستین سرمربی تاریخ لالیگا شد که در 39بازی متوالی شکستی نداشته است. بعد از بازی با آلاوس که رئال به پیروزی 3بر 2رسید، او رکورد اورماچئا با 38بازی متوالی بدون شکست در سوسیداد بین سال‌های 1979تا 1980را شکست. بارسایی‌ها با 2مربی مختلف یعنی لوییس انریکه و والورده به رکورد 43بازی متوالی بدون شکست رسیده بودند که هنوز بهترین رکورد شکست‌ناپذیری در تاریخ لیگ است.
از آخرین باخت رئال‌مادرید در لالیگا دقیقا یک سال می‌گذرد. پارسال در این روز به اتلتیکو‌مادرید باخته بودند. بهترین رکورد نباختن در لالیگا: بارسلونا با 43بازی متوالی، رئال‌مادرید با 39بازی و رئال سوسیداد با 38بازی. رئال حالا به 4بازی بدون باخت برای رسیدن به رکورد بارسا و 5مسابقه برای رد شدن از آن فاصله دارد.
از لحاظ شکست‌ناپذیری بازیکنان، امیلیو بوتراگوئنو، مهاجم سابق رئال‌مادرید و یکی از مدیران فعلی این باشگاه با 50مسابقه بدون باخت(از اوایل سال 1988تا اواخر سال 1989) در صدر جدول نبازهای رئال در لالیگا جای دارد. نفرات بعدی چندو 47، ایسکو 44، آمارو 43، کارواخال 41و... هستند.

کارلتو 300تایی
این سیصدمین باری بود که کارلو آنچلوتی تیم رئال‌مادرید را در یک مسابقه رسمی هدایت می‌کرد؛ ۳۰۰بازی با ۲۱۶پیروزی (72درصد برد)، ۳۹باخت، ۱۴جام، 718گل زده، 271گل خورده، 197بازی در لالیگا، 64بازی در لیگ قهرمانان (3جام)، 24بازی در کوپا دل‌ری، 8بازی در سوپرجام اسپانیا، 4بازی در جام‌جهانی باشگاه‌ها، 3بازی در سوپرجام اروپا.
تنها مربی‌ای که پیش از این با رئال به 300بازی در رئال رسید، میگل مونیوس بود که حضور او در این تیم تا بازی605هم ادامه داشت. کارلتو پیش از این بازی گفته بود تاریخ انقضا ندارد و می‌خواهد سال‌های طولانی در رئال بماند. او تقریبا با نصف تعداد بازی‌هایی که مونیوس با رئال داشت، به تعداد جام‌های او (14) رسید.

    کیلیان امباپه که اواخر مسابقه احساس درد می‌کرد و تعویض شد، به رکورد 5گل در 7بازی نخست لالیگایی رسید. آخرین بازیکنانی که در رئال این رکورد را ثبت کردند دی استفانو، پوشکاش، کریستیانو و بلینگام بودند. امباپه در این بازی مصدوم شد و دربی هفته آینده مقابل اتلتیکومادرید و همچنین بازی با لیل فرانسه و ویارئال را از دست داد.
    گل امباپه که گل دوم بازی بود، پس از 26پاس متوالی ثبت شد که این طولانی‌ترین روند برای ثبت یک گل در لالیگای امسال بود.
    با تعویض‌های بد و نیمکت ضعیفی که آنچلوتی در اختیار دارد و با ورود وایخو به زمین، رئال‌مادرید در مدت 108ثانیه 2گل دریافت کرد. آخرین بار 31سال پیش (سال 1993) در بازی با وایادولید بود که رئال با این فاصله کوتاه 2گل خورد و بازی را 3بر یک باخت.

خبر آخر از لالیگا این است ‌که ساعت و تاریخ نخستین ال‌کلاسیکوی رسمی فصل اعلام شد. دقیقا یک‌ماه دیگر مادرید و بارسلونا در هفته یازدهم لالیگا به مصاف یکدیگر می‌روند. این بازی ساعت22:30روز شنبه پنجم آبان در ورزشگاه برنابئو برگزار می‌شود. بارسلونا برای این بازی یک روز کمتر استراحت می‌کند. روز سه‌شنبه هفته قبل از ال‌کلاسیکو رئال سه‌شنبه با دورتموند بازی دارد و چهارشنبه دوم آبان هم بارسا با بایرن‌مونیخ.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :