• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
پنج شنبه 5 مهر 1403
کد مطلب : 235905
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/nZpEP
+
-

طلسم را می‌شکنیم

محمد نادری دوست دارد بار دیگر به تیم ملی دعوت شود و در جام‌جهانی برای ایران بازی کند

طلسم را می‌شکنیم

امیرحسین اعظمی

تراکتور نخستین شکست این فصل از لیگ برتر را مقابل ذوب‌آهن تجربه کرد و حالا شاگردان دراگان اسکوچیچ روز جمعه باید مقابل سپاهان، دیگر نماینده اصفهان قرار بگیرند. این‌دو مدعی قهرمانی در حالی به مصاف هم می‌روند که تراکتور در این سال‌ها معمولا در بازی با رقیبان مستقیمش نتایج خوبی نگرفته و همین موضوع آنها را از قهرمانی دور کرده است. با این حال، به‌نظر می‌رسد ماجرای این فصل متفاوت است؛ چرا‌که تراکتور یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های تاریخ این باشگاه را تشکیل داده و هواداران این تیم هم توقع دارند که در پایان فصل طلسم قهرمان‌نشدن تراکتور شکسته شود و این تیم به قهرمانی برسد. محمد نادری، مدافع چپ تراکتور هم تأکید می‌کند که آنها نهایت تلاش خودشان را برای کسب بهترین رتبه به‌کار می‌گیرند.

   در هفته چهارم و در بازی با ذوب‌آهن نخستین باخت در لیگ برتر را تجربه کردید و حالا باید مقابل سپاهان قرار بگیرید. شرایط تیم در آستانه این بازی چطور است؟
ما مقابل ذوب‌آهن هم بازی بدی انجام ندادیم و چند موقعیت خیلی خوب هم داشتیم که متأسفانه تبدیل به گل نشد. ذوب‌آهن هم عقب نشسته بود تا از ضد‌حملات استفاده کند و روی یک موقعیت به گل رسید. بعد از آن هم ما 10نفره ‌شدیم و بازی را باختیم و شرمنده هواداران شدیم. خودمان هم انتظار این شکست را نداشتیم. فوتبال همین است. ما در بازی با الوکره و خیبر 2برد خوب به‌دست آوردیم و حالا آماده بازی با سپاهان هستیم.

   فکر می‌کنی سپاهان با جدایی نفراتی مثل رامین رضاییان، شهریار مغانلو، امید نورافکن و میلاد زکی‌پور، نسبت به فصل قبل ضعیف‌تر شده است؟
تیم‌های بزرگ مثل تراکتور، پرسپولیس، استقلال و سپاهان متکی به بازیکن نیستند و همیشه نفرات خوب و با‌کیفیتی ‌دارند. سپاهان چند بازیکن را از دست داد ولی چند فوتبالیست خوب و جوان را گرفته و چند بازیکن خارجی هم به این تیم اضافه شده‌اند.

   سپاهان را شکست می‌دهید؟
فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. همه بازی‌ها سختی‌های خودش را دارد ولی ما در هر بازی فقط برای برد بازی می‌کنیم و امیدوارم روز جمعه با حمایت هواداران پرشور و متعصب تراکتور، این بازی را ببریم. ما در این فصل در 3جام می‌جنگیم و قطعا به حمایت آنها نیاز داریم. هواداران تراکتور یک انرژی مضاعف به ما می‌دهند و هر تیمی این فاکتور مثبت را ندارد. امیدوارم با حمایت آنها، فردا بهترین نتیجه ممکن را بگیریم.

   تراکتور امسال چند ستاره گران‌قیمت را به خدمت گرفته است. قبول داری هواداران تراکتور به چیزی جز قهرمانی راضی نیستند؟
آنها همیشه توقع دارند تیم بهترین نتیجه را بگیرد و ما هم باید بجنگیم تا هواداران بابت نتایج خوبی که می‌گیریم، خوشحال باشند. ما ملی‌پوشان خوبی‌ داریم و بازیکنان خارجی تراکتور هم کیفیت بالایی دارند. رقابت در لیگ سخت است و حتی نمی‌توان نتیجه بازی یک تیم در بالای جدول و یک تیم در پایین جدول را پیش‌بینی کرد. باخت به ذوب‌آهن نشان داد که هیچ مسابقه‌ای در لیگ ساده نیست و باید برای قهرمان‌شدن صدِ خودمان را بگذاریم.

   چقدر احتمال می‌دهی طلسم قهرمان‌نشدن تراکتور در لیگ برتر، در این فصل شکسته شود؟
صحبت در مورد قهرمانی زود است و هنوز 4هفته از بازی‌ها سپری شده‌. هر بازی برای ما حکم فینال ‌دارد و باید بازی به بازی جلو برویم. چند تیم دیگر هم دنبال قهرمانی هستند و کار هیچ تیمی آسان نیست. با این حال، ما می‌خواهیم طلسم قهرمان‌نشدن در لیگ را در این فصل بشکنیم.

   شرایط خودت در این فصل چطور است؟
خدا را شکر شرایط خوبی دارم ولی همیشه می‌خواهم بازی به بازی بهتر شوم. امیدوارم فصل خوبی را با تراکتور پشت سر بگذارم.

   فکر می‌کنی دوباره به تیم ملی دعوت شوی؟
رقابت سختی بین بازیکنان برای دعوت‌شدن به تیم ملی وجود دارد. قطعا تلاش می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم تا دوباره به تیم ملی دعوت شوم. هر بازیکنی دوست دارد در تیم ملی کشورش بازی کند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. دوست دارم در جام‌جهانی حضور داشته باشم و باید تلاش کنم که به تیم ملی دعوت شوم. آقای قلعه‌نویی هم روی فوتبال من شناخت دارد. فصلی که او سرمربی تراکتور بود و قرار بود من به ماشین‌سازی بروم، با پیراهن این تیم یک بازی دوستانه با تراکتور انجام دادیم و آنجا بازی من را پسندید. من درنهایت به تراکتور آمدم و فوتبالم را به‌نوعی مدیون قلعه‌نویی هستم.


امتیاز مثبت
اسکوچیچ به‌مدت نسبتا طولانی در فوتبال ایران کار کرده و باشگاه هم قبل از شروع فصل فردی را به‌عنوان سرمربی انتخاب کرد که از فوتبال ما شناخت دارد. قطعا این موضوع یک امتیاز مثبت برای تراکتور محسوب می‌شود و امیدوارم همه در کنار هم بهترین عملکرد را داشته و یک فصل به‌یادماندنی را برای تراکتور رقم بزنیم. اسکوچیچ در تیم ملی ایران و تیم‌های لیگ برتری نتایج خوبی گرفته و در همین مدت نکات مهمی ‌از او یاد گرفته‌ام.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید