• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 5 مهر 1403
کد مطلب : 235899
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/wjBQg
+
-

پیش‌بینی رؤیایی اوپک از اقتصاد جهان تا سال۲۰۵۰

سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) در چشم‌انداز جهانی نفت در سال۲۰۲۴ اعلام کرد انتظار می‌رود رشد تولید ناخالص داخلی جهانی در دوره بین سال‌های۲۰۲۳ تا ۲۰۵۰ به‌طور متوسط ‌۲.۹درصد باشد.

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه (۲۵سپتامبر) نزدیک به بالاترین حد رکورد باقی ماند، چراکه از یک‌ سو ارزش دلار آمریکا کاهش یافت و از سوی دیگر، وضعیت تنش‌های خاورمیانه و سیگنال‌های کاهش نرخ بهره آمریکا تغییری نداشت.

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا که سرمایه‌گذاران به ارزیابی مجدد قدرت برنامه‌های محرک پولی چین برای تقویت اقتصاد این کشور پرداختند، کاهش یافت و با ۰.۲درصد کاهش به ۷۵دلار در هر بشکه رسید.

فعالیت تجاری ایالات ‌متحده در ‌ماه سپتامبر ثابت بود، اما میانگین قیمت‌ کالاها و خدمات با سریع‌ترین سرعت در ۶‌ماه گذشته افزایش یافت که افزایش تورم در ماه‌های آینده را نشان می‌دهد و کاهش نرخ بهره نیز آن را تشدید می‌کند.

شرکت خودروسازی جیلی در حال برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری مشترک به‌منظور مونتاژ وسایل نقلیه در ویتنام به‌عنوان بخشی از تعهدات با ارزش حدود ۱۷۰میلیون دلار برای توسعه تولید در این کشور آسیای جنوب شرقی است.

نظرسنجی شاخص مدیران خرید تولیدی ژاپن نشان می‌دهد که رقم این شاخص با ۰.۲واحد کاهش به ۴۹.۶واحد رسیده و فعالیت کارخانه‌های این کشور در ‌ماه سپتامبر به‌دلیل تولید ضعیف کاهش یافته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید